České Foxentry kontroluje miliony údajů měsíčně a eliminuje překlepy. V lékárnách Benu snížilo chyby v e-mailech o 94 %

Peter BrejčákPeter Brejčák

hrdlicka

Foto: Foxentry

Zakladatel a šéf startupu Foxentry Pavel Hrdlička

Určitě nejsem jediný, komu se to stalo. Během vyplňování údajů při objednávce v internetovém obchodu jsem zadal e-mail s překlepem – a samozřejmě jsem si toho nevšiml. Jelikož překlep logicky nepoznal ani e-shop, protože mou e-mailovou adresu nezná, nedal mi vědět a mně až po několika týdnech, kdy se neozýval, napadlo, že je asi někde problém. Data z trhu přitom potvrzují, že se to děje relativně běžně.

„Dle našich statistik vyplní přibližně čtyři procenta návštěvníků svůj e-mail či telefon špatně nebo s překlepem. To znamená, že čtyřem zákazníkům ze sta vůbec nemusí přijít transakční e-mail s informací o objednávce a zvyšuje se tak riziko, že zásilku nevyzvedne,“ přibližuje Pavel Hrdlička, zakladatel společnosti Foxentry, která vyplňování formuláře pro zákazníky výrazně zjednodušuje.

Jednou z firem, která v poslední době fungování nástroje otestovala v praxi, byla online lékárna Benu.cz. Během čtrnáctidenního A/B testu na téměř 50 tisících uživatelů bylo validovaných na 70 tisících informací a objednávkový proces s využitím nástroje se na základě dat z případové studie podařilo zrychlit o 23 procent.

benu

Rychlost vyplnění údajů na webu lékárny se díky Foxentry zkrátil o 34 sekund, tedy o 23 procent, na mobilních telefonech pak o 16 sekund, respektive 13 procent. To vše hlavně díky našeptávání adres a automatickému doplňování – v případě e-mailů (nejčastější chyby jsou gamil, senzam, outlok) šlo o 94 procent méně chyb a Benu tak měsíčně zachrání 1 390 adres, které by jinak skončily v zapomnění. Při vyplňování reálných fyzických adres šlo o 61 procent méně překlepů.

„Nečekala jsem, že to bude takto snadné. Foxentry nám pomohlo s čistotou dat a ušetřilo zákazníkům spoustu času,“ hodnotí testování Pavla Benešová, vedoucí týmu zákaznické podpory v Benu.cz.

Nástroj Foxentry, který Hrdlička zakládal před dvěma lety, tak při vyplňování formulářů dokáže v reálném čase upozornit na překlepy v jménech či e-mailech, automaticky ověřit existenci telefonního čísla, pomocí našeptávače automaticky doplňovat adresy i firemní údaje pro všechny entity registrované v České republice a na Slovensku.

„Mezi naše největší přednosti patří jednoduchost implementace, která e-shopu zabere jen několik minut pomocí Google Tag Manageru, není potřeba žádný zásah IT oddělení. Navíc nabízíme možnost vyzkoušení zdarma a spuštění podobného A/B testu jako na Benu,“ popisuje dále Pavel Hrdlička.

foxentry-screen

Podle devětadvacetiletého podnikatele na e-commerce trhu pořád převládá paradoxní situace – e-shopy vynakládají velké úsilí a prostředky na to, aby získaly nové objednávky, avšak neřeší častý související problém, tedy jak snížit manuální náklady spojené s vyřízením takové objednávky.

Právě při vyplňování formulářů se drtivá většina e-commerce hráčů vůbec nesnaží zákazníkům zjednodušit zadávání údajů. A jak to tak bývá, zákazníci ve velkém dělají chyby, což ztěžuje celý nákupní proces.

S tím, jak se v posledních letech v e-commerce výrazně zvyšují náklady na akvizici nových zákazníků, se na Foxentry obrací stále více e-shopů, které díky automatizaci hledají úspory na jiných místech.

jested

Přečtěte si takéJeštěd čeká proměna alespoň za půl miliardy. Okolí vysílače projde kosmickou úpravou a apartmány se vrátí do 70. letJeštěd čeká proměna alespoň za půl miliardy. Okolí vysílače projde kosmickou úpravou a apartmány se vrátí do 70. let

Foxentry brzy přesáhne hranici 1 000 firem, které jej využívají a patří mezi ně značky jako Zoot, Dr. Max, Urbanstore či Yves Rocher. Měsíčně díky tomu validuje tři miliony údajů z českých i slovenských webů, CRM či aplikací. Firma meziročně roste o 250 až 300 procent a rozhodně se neplánuje zastavovat.

„Máme před spuštěním polské verze a obecně je expanze do dalších zemí naší hlavní prioritou. Hodně našich klientů nás tlačí do Maďarska, Rakouska či Rumunska. Proto bychom tento rok chtěli spustit dvě nové země,“ dodává Hrdlička.