Česku vládne bůh války. Nejočekávanější hra roku God of War: Ragnarök drtí rekordy JRC i Xzone
Nový God of War během pár dní několikanásobně překonal všechny letošní hity v čele s Horizonem a Elden Ringem. Ale i Farming Simulator.
Přišel, viděl, zvítězil. Caesarovsky jednoduše si na trhu počíná nejočekávanější videohra tohoto roku God of War: Ragnarök. Slaví úspěchy na světové scéně, vytvořil nový rekord PlayStationu a fantasticky se mu daří i v Česku. Od svého nedávného vydání se zde mytologií inspirované příběhy probojovaly na vrchol prodejního Olympu. Tedy vlastně spíš do hrdinských hal severské Valhally.
„God of War: Ragnarök u nás trhal rekordy. Už teď o něm můžeme říct, že se jedná o nejúspěšnější titul tohoto roku a zároveň o nejprodávanější hru v den vydání vůbec,“ okomentoval doslova božskou premiéru akční videohry pro CzechCrunch Adam Fischer z JRC. A stejný bestseller je nejnovější přírůstek do série her zasazených nejprve do řecké a v posledních dvou dílech pak do severské mytologie i na konkurenčním Xzone. Anebo na Alze a CZC.
„Již nyní je u nás nejprodávanější hrou roku,“ přiblížil pro CzechCrunch Martin Schovanec, šéf a spolumajitel Xzone. „S aktuálními tisícovými prodeji je Ragnarök novinkou roku,“ potvrzují představitelé Alzy. Jejich protějšci z CZC byli ve svém vyjádření opatrnější, nicméně i u nich se hře daří: „Můžeme potvrdit, že God of War je dlouhodobě očekávaná novinka a tomu odpovídají i prodeje.“ Česko tak nepřekvapivě následuje světovou situaci.
Díky 5,1 milionu prodaných kopií za úvodní týden od vydání 9. listopadu vytvořil bůh války prodejní rekord mezi exkluzivními tituly pro PlayStation. Ani jedna z oslovených českých firem nechtěla být v číslech takto konkrétní, jejich zástupci ale dávají jasně najevo, že devátý díl série od vývojářů ze Santa Monica Studio je i u nás bezprecedentně úspěšný. Míru jeho popularity mezi zákazníky alespoň přibližují srovnáním s dalšími trháky.
Například na Xzone si Ragnarök v týdnu po premiéře vydobyl téměř tak hvězdné postavení jako poslední podobný megahit Cyberpunk 2077. „Prodeje Ragnaröku jsou velmi blízko jeho číslům,“ řekl Schovanec. Což nemusí znít revolučně, ale je to slovutný sukces. Předloňský Cyberpunk byl totiž veleočekávaným dílem CD Projektu, tvůrců nesmírně oceňovaného herního Zaklínače. Polským vývojářům navzdory rozpačitým začátkům přinesl rekordní několikamiliardový zisk.
God of War: Ragnarök jsme na CzechCrunchi měli možnost vyzkoušet ještě před vydáním a naprosto nás uchvátil. Kolega Václav Bedřich ho označil nikoliv za pouhou videohru, ale za koncert plný emocí, vizuálních zážitků z unikátně vytvořených světů a adrenalinové akce. Nade všechny skvěle zpracované části hry vyzdvihl příběh, jenž vás posadí na horskou dráhu a nezadá si s nejkvalitnější filmovou produkcí.
Soumrak bohů tak zastínil všechny ostatní letošní velké premiéry. JRC i Xzone shodně zmiňují například druhý díl akce kombinující dinosaury a roboty Horizon Forbidden West. Ten vyšel už v únoru – a stejně jako Ragnarök jen na konzole PlayStation – a svými prodeji nastavil laťku velmi vysoko. Ale Kratos, hrdina série God of War, ho přesto jednoduše zadupal do země. A nehledí ani na rozdíly mezi platformami, jeho pěsti drtí konzolovou i počítačovou konkurenci.