Český fashion startup SizeID míří na Fundlift, kde chce vybrat 3 miliony Kč
Nakupování oblečení přes internet má stále jedno velké úskalí – často totiž stačí špatně odhadnou velikost a balíček s novými přídavky do vašeho šatníků může rovnou putovat zpět. Přesně takovým situacím předchází SizeID, český startup, který dnes odstartoval kampaň na crowdfundingové platformě Fundlift.
Princip je v zásadě jednoduchý. Zákazník zadá na internetu své základní míry, značku a druh výrobku, co si che koupit a SizeID přesně doporučí jeho nejvhodnější velikost. Právě faktor značky je pak v celém procesu nesmírně důležitý ─ jak je totiž známo, velikostní tabulky různých výrobců se od sebe liší. Systém jich má doposud v databázi 360.
Cílem týmu v čele se zakladatelem Adamem Bičiště je stát se globálním lídrem v oblasti velikostních standardů a figurovat jako běžná součást nákupu oblečení a bot. Krom zprostředkovávání služby přes web se chce integrovat také do eshopů, kde zákazníci přímo u objednávky pomocí speciálního tlačítka zjistí správnou velikost. Tato funkce je již zavedena u několika obchodů, zájem prý ale projevili i velcí hráči jako je Mall.cz.
Projekt odstartoval ke konci roku 2014 nejprve jako čistě webová platforma, později se přidala mobilní aplikace. Velkým milníkem bylo i uzavření strategického partnerství se zakladatelkou služby Zásilkovna.cz Simonou Kijonkovou na konci minulého roku. Vedle synergického efektu bude mít tato spolupráce i význam v souvislosti s plánovanou expanzí SizeID na východ Evropy ─ Slovenska, Maďarska a Rumunska, kde má Kijonková cené zkušenosti.
Desetitisíce uživatelů
Business model stáví právě na propojení s eshopy . Z pohledu obchodníků má SizeID výhody v tom, že může pomoci snížit míru reklamací. Aktuálně si služba připisuje 13 tisíc zaregistrovaných uživatelů a 10 tisíc stažení mobilní aplikace. Další desetitisíce lidí využívají SizeID nezaregistrovaní.
Na Fundliftu žádají tvůrci celkově 3 miliony korun výměnou za konvertibilní investiční certifikát s úrokem 10% p.a. Prvotní zájem je velký – jen za prvních několik hodin bylo zainvestováno téměř 300 tisíc korun.
„Vzhledem k minimální investici již od 3 000,- Kč jsou dveře otevřeny i mnoha drobným investorům, kteří nás mohou touto formou podpořit, být s námi součástí „revoluce v nákupu oblečení“ a zároveň zajímavě zhodnotit finance,“ říká Adam Bičiště, CEO a Founder
Do SizeId můžete zainvestovat ZDE.
Foto: SizeID