Český startup SmartGuide získal v investici 15 milionů korun. Tvoří mobilní průvodce v rozšířené realitě

smartguide_tt

Foto: SmartGuide

Tým českého startupu SmartGuide

0Zobrazit komentáře

Začalo to nevinně, skupina absolventů ČVUT, Harvardu i bývalých zaměstnanců poradenské společnosti McKinsey procestovala nejrůznější kouty světa, od přepravy stopem až po luxusnější cestování v business class, a všude narazila na podobný problém. Nutnost zjišťovat složitě informace o každé destinaci na internetu nebo v informačních centrech bylo zdlouvavé a při množství navštívěných míst i vyčerpávající.

A tak se tým v čele s Janem Doležalem a Filipem Kinským rozhodl, že vytvoří aplikaci SmartGuide, která nabízí interaktivní průvodce po městech s napojením na rozšířenou realitu. Na mobilním zařízení před vámi se tak objeví virtuální průvodce a nejrůznější body zájmu, ke kterým se lze nechat navigovat nebo o nich zjistit více. Nyní na další rozvoj získává SmartGuide investici ve výši 15 milionů korun.

Peníze putují převážně od společnosti Grouport a několika dalších zahraničních investorů. Peníze mají sloužit především pro expanzi a rozvoj uživatelské základny. „Plánujeme expandovat do více než 300 destinací, provést statisíce cestovatelů a nabídnout novou službu zákazníkům dopravců, cestovních kanceláři a dalších partnerů,“ říká k investici CEO SmartGuide Jan Doležal.

smartguide_praha

Prostředí virtuálního průvodce SmartGuide

SmartGuide dnes funguje v mnoha českých městech, od Prahy až po Mariánské Lázně, stejně jako v dalších 20 zemích. Na prohlídku tak lze využít aplikaci jak například v Terezíně, tak na Harvardské univerzitě. Aplikace funguje na bázi takzvaného freemium modelu, tedy v základu je zdarma, ale nabízí placený obsah v podobě prémiových průvodců za cenu 115 korun za průvodce.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina