Český startup vylepšuje vyhledávače v e-shopech, aby fungovaly jako Google. Využívá ho O2 a nově i banky
Když něco potřebujeme najít, jdeme na Google. Z toho se stala pro většinu z nás naprostá samozřejmost, a tak když něco nakupujeme na e-shopu, očekáváme, že tamní vyhledávač bude podobně schopný. Vyhledávače v internetových obchodech si však často neumí poradit s překlepy, skloňováním či synonymy jako Google a už vůbec nepracují s personalizací. Právě tento problém se snaží řešit český nástroj Persoo, který prorazil zejména ve světě e-commerce, svůj záběr ale rozšiřuje i do dalších oblastí a rychle při tom roste.
„Jednoduše řečeno chceme, aby měl každý náš zákazník na svém webu vyhledávání, jako má Google. Klienti nemusí trávit roky vývojem a celé vyhledávání mohou přenechat na nás. Vyhledávání navrhneme a nakódujeme, aby hezky zapadlo a nikdo nepoznal, že je od nás. Pak nastavíme algoritmy i personalizaci a o vyhledávání se dál staráme,“ popisuje pro CzechCrunch Pavel Pinkas, spoluzakladatel a ředitel Persoo.
U strany klienta integrace funguje jednoduše, kus kódu si vloží do hlavičky webu a od té doby začne Persoo sbírat data o návštěvnících a jejich chování na webu. Nástroj začne díky umělé inteligenci automaticky vytvářet modely nákupního chování a uživatelům doporučovat produkty a stránky, které by je mohly zajímat.
Český nástroj dlouhodobě využívají velcí e-commerce hráči jako například Dr. Max, TS Bohemia, O2, Zoot nebo Super Zoo. Mezi klienty, kterých je celkem sedmdesát, se pak nově objevují jména jako ČEZ, Komerční banka, Creditas, Patria Finance nebo Equa bank. Tento nový druh klientů přitom souvisí s rozšířením působnosti Persoo do celé oblasti digitálu.
„Byl to podnět od našeho zákazníka Equa bank, který nás oslovil s tím, že se již více jak dva roky snaží o vývoj vlastního vyhledávání bez velkých výsledků. Domluvili jsme se na spolupráci a za tři týdny bylo vyhledávání spuštěné,“ popisuje Pinkas.
Dle jeho slov následně Persoo získalo skvělou zpětnou vazbu na zlepšení uživatelského rozhraní, pro Equa bank to pak znamenalo snížení počtu telefonátů na call centrum a hledání začali využívat i její zaměstnanci interně. „Koukli jsme se na další podobné zákazníky a prostor pro zlepšení zde byl obrovský. Tak jsme se do toho pustili,“ říká Pinkas a jako další referenci zmiňuje Komerční banku.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.