Čínská kopie Twitteru poprvé dosáhla provozního zisku a vyrostla na 61 milionů aktivních uživatelů
Téměř pět let stará sociální síť Sina Weibo, která je v Číně brána jako náhrada Twitteru, dnes oficiálně oznámila, že ve čtvrtém kvartále roku 2013 vůbec poprvé dosáhla provozního zisku a to ve výši 3 milionů dolarů. Celkové příjmy pocházející převážně z reklamy, se pak za Q4 2013 pohybovaly okolo 56 milionů dolarů.
Sina Weibo zároveň informuje, že její uživatelská základna mezi listopadem a prosincem 2013 vyrostla o 4,2% na 61,4 milionů denně aktivních uživatelů. V tomhle případě je však potřeba brát čísla (jak už to ostatně u čínských společností bývá zvykem) s velkou rezervou. Podle různých testů totiž až 57% uživatelských účtů nemá na zdi ani jeden příspěvek a s jejich reálností by to proto mohlo být všelijaké.
I přesto si ale Sina Weibo na nedostatek aktivity stěžovat nemusí. Například při nedávných oslavách nového čínského roku její uživatelé během jedné minuty přidali více než 863 tisíc “tweetů”.
foto: bfishadow/Flickr