Datartu spojení s Euronicsem prospělo. Loni v tržbách vyrostl o třetinu na téměř 10 miliard korun

Datart_prodejna

Foto: Datart

Prodejna Datart

0Zobrazit komentáře

Českému online trhu s elektronikou (a nejen s ním) bezvýhradně vládne Alza. Kdo je ovšem opravdovou dvojkou? CZC.cz a jeho reklamní kampaně mají jasno, ale díky stále více se stírajícím rozdílů mezi online a offline světem je třeba se ptát, kdo vlastně do této kategorie patří a jestli není třeba zahrnout další hráče. Například Datart by totiž díky velmi úspěšnému roku 2019 mohl pořadím silně zahýbat.

Datart patří mezi jedny z největších prodejců elektroniky v České republice a na Slovensku. Tuto pozici posílil v roce 2018, kdy došlo k fúzi se zlínskou skupinou HP Tronic, díky které začalo pod hlavičkou Datartu prodávat přes 70 bývalých prodejen Euronics. Jen za rok 2018 se díky tomuto spojení tržby Datartu vyšplhaly na 7,5 miliardy korun, na čemž měl lví podíl i úspěch českého a slovenského e-shopu.

Během roku 2019 se Datartu podařilo na českém a slovenském trhu dohromady navýšit meziroční tržby o 32 %. Výrazně se mu dařilo v posledním kvartálu roku 2019, kdy došlo k meziročnímu navýšení tržeb dokonce o 42 %. Celkové tržby Datartu na českém a slovenském trhu za rok 2019 tak dosáhly na 9,9 miliardy korun, čímž těsně předběhl například jiného úspěšného českého prodejce Notino, který za loňský rok vykázal tržby ve výši 9,8 miliardy korun.

„Podařila se nám komunikace značky Datart, posílili jsme její vnímání a podíl na trhu, zesílili výkon e-shopu, meziročně jsme zvýšili tržby internetového obchodu na dvojnásobek a vytvořili jsme hustou síť prodejen s dostupnou vzdáleností pro zákazníka,“ uvádí František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel skupiny HP Tronic.

datart

Foto: Datart

Prodejna Datart

Zákazníci mohou Datart navštívit ve 102 prodejnách po celé České republice s tím, že se toto číslo bude postupně navyšovat. V minulém roce dosáhla návštěvnost těchto prodejen 22 milionů osob, což je meziroční nárůst o šest procent. Lidé prodejny využívají i pro vyzvednutí zboží, které si objednali přes e-shop Datartu, v tomto ohledu taktéž došlo k 6 % nárůstu oproti roku 2018.

Právě tady je znát stále větší propojení tradičních kamenných obchodů s internetovým prodejem a obráceně. Byť Datart přesná čísla svého e-shopu neuvádí, rychle roste a bylo by tak zajímavé srovnání právě se zmíněným CZC, které za rok 2018 utržilo přes 4 miliardy korun. Výsledky za loňský rok zatím známy nejsou.

„Náročnost fúze se v první polovině roku 2019 projevila na prodejních výsledcích, nedosahovali jsme takových čísel, jaké by vykazovaly obě firmy, kdyby fungovaly odděleně. V tuto chvíli máme za sebou více než 90 procent procesu integrace a můžeme říct, že současné výsledky jsou důkazem fungujícího spojení,“ dodal Mikoška.