Dedoles se zmítá v potížích. Zavírá kamenné prodejny v Česku a zahájil zde insolvenční řízení
Věřitelé na Slovensku vůči Dedolesu přihlásili pohledávky přesahující miliardu korun. Soud v Česku k takovému kroku vyzývá i ty tuzemské.
Zprávu jsme aktualizovali 17. 10. V původním znění chybně uváděla, že je Dedoles v insolvenčním řízení také na Slovensku, kde však jde o restrukturalizační řízení.
Loni přesáhl dvoumiliardové tržby a letos je chtěl téměř zdvojnásobit, vývoj na trzích a zákazníci ale rozhodli jinak. Původem slovenský e-shop s veselou módou Dedoles, pro nějž je Česko největším trhem, se od jara potýká s problémy. Nyní v rámci restrukturalizace zavírá svých sedm českých kamenných poboček a kiosků a zároveň vyhlásil insolvenční řízení.
„Na základě externí finanční analýzy došli naši právníci k závěru, že pokud bychom naše prodejny a kiosky nadále provozovali, nechovali bychom se jako zodpovědný hospodář a vědomě bychom vytvářeli ztrátu,“ cituje majitele a šéfa Dedolesu Jaroslava Chrapka deník E15, který na situaci upozornil jako první.
Insolvenční řízení bylo podle rejstříku zahájeno včera. Soud zároveň vyzval věřitele firmy, kteří chtějí své pohledávky uplatnit, aby podali přihlášku. Na Slovensku věřitelé přihlásili pohledávky v celkové hodnotě 43,7 milionu eur (1,07 miliardy korun), Chrapko však upozorňuje, že kvůli rozporům, duplikátům a dalším částka neodpovídá realitě.
„Na Slovensku se však jedná o restrukturalizační řízení, což znamená, že společnost nadále funguje beze změny, pouze splácení starších závazků bude rozloženo v čase, další schůzka s věřiteli se očekává koncem října. Na Slovensku se tedy nejedná o insolvenční řízení,“ uvedla společnost dodatečně.
Poté, co v létě Dedoles požádal o ochranu před věřiteli na Slovensku, tak do konkurzu posílá svou českou entitu. Prodeje na kamenných pobočkách přitom podle E15 představovaly kolem osmi procent z prodejů v Česku, zbytek obstarával online obchod. Ten nadále tuzemským zákazníkům zůstává k dispozici.