Disney+ hlásí přes 86 milionů předplatitelů. V příštích letech chystá desítky filmů i seriálů ze Star Wars a Marvelu

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

disney-mandalorian-baby-yoda

Foto: Lucasfilm

Mandalorianský lovec odměn Din Djarin a jeho malý chráněnec Grogu

0Zobrazit komentáře

Disney+ sice začalo s velepopulárním Mandalorianem a stovkami hodin starších titulů studia, ale téměř bez dalšího exkluzivního obsahu. To se ale má v blízké budoucnosti změnit. Zábavní obr totiž v rámci čtyřhodinové prezentace pro investory oznámil plány na deset nových seriálů Marvelu, dalších deset ze světa Star Wars, dalších patnáct animovaných… A tím se zdaleka nekončí.

Vedení firmy prozatím nebylo příliš sdílné o tématech všech seriálů. Například fanoušci Star Wars se ale mohou těšit na příběh odehrávající se před událostmi Rogue One: Star Wars Story o Cassianu Andorovi nebo minisérii o Obi-Wanu Kenobim. Kompletní nabídka celkem 35 seriálů napříč několika značkami Disneyho se má na jeho streamovací službě objevit v průběhu několika následujících let.

„S původními seriály Disney+, novými tituly z kin a dalším obsahem budeme do služby přidávat něco nového každý týden,“ řekl šéf distribuce společnosti Kareem Daniel. Ještě v prosinci tam vyjde nový film Pixaru Duše, 15. ledna očekávaná marvelovka WandaVision, která dostala nový trailer, a pokračovat se bude s podobně velkými projekty. Například v květnu v seriálu uvidíme boha neplechy Lokiho ze světa Marvelu, jehož upoutávka slibuje vzrušující zábavu.

A je zřejmé, proč tomu tak je. Momentálně to vypadá, že jen co Disney ve velkém vypadly příjmy z kin a zábavních parků, s rozmachem se vrhá na streaming se záměrem bojovat o první místo v počtu předplatitelů. Netflix se svými 195 miliony platících účtů (navíc s podstatně dražším předplatným) zatím stále nemá mnoho důvodů pro obavy, Disney+ ale roste závratným tempem.

Zatímco před měsícem reportovalo 73 milionů diváků, nyní je jich už 86 milionů. Jak zmiňuje magazín The Verge, aktuální zájem o streamovací službu dosahuje hodnot, jaké vedení společnosti očekávalo až kolem roku 2024. „Disney+ překonalo naše očekávání,“ shrnuje prostě výkonný ředitel Disney Bob Chapek. Když se k němu navíc připočtou publika Hulu a ESPN Plus, které mediální korporaci patří také, dostáváme se na 137 milionů předplatitelů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

S takovými čísly je tak stále jednodušší vidět byznysový smysl rozhodnutí výrazně se zaměřit na streamování, které firma nedávno oznámila. Kvůli pandemii už ostatně pro Disney hrálo velkou roli ve třetím čtvrtletí letošního roku. Nová strategie se tedy soustředí především na ty platformy, které přitáhnou nejvíce diváků.

Samozřejmě to neznamená, že se kinodistribuce v dohledné době odsune na druhou kolej, protože její schopnost u jednotlivých filmů vydělat vysoce přes miliardu dolarů je stále bez alternativy. Vše ale nasvědčuje tomu, že mnoho strategií pro vypořádání se se zavřenými sály zůstane i poté, co všechny (respektive ty, co současnou situaci přežijí) znovu otevřou.

The Mandalorian je tak jenom prvním seriálem ze světa Star Wars, který exkluzivně pro Disney+ vznikne. Další budou z myšákovy továrny na zábavu vycházet jeden po druhém, přičemž se chystají rovnou dva spin-offy příběhů oblíbeného vesmírného žoldáka. Momentálně známe jen jejich názvy (Star Wars: Rangers of the New Republic a Star Wars: Ahsoka) a záměr celou televizní trilogii provázat do velkého vyvrcholení.

To se ale Disney teprve rozjíždí. Na scénu se vrací slavný rytíř Jedi Obi-Wan Kenobi ve stejnojmenné novince odehrávající se deset let po Pomstě Sithů. Hlavní roli samozřejmě ztvární Ewan McGregor a jako Darth Vader se dokonce objeví také Hayden Christensen, kterého od jeho role ve Star Wars příliš vidět nebylo.

V roce 2023 světy v předaleké galaxii konečně uvidíme opět také v kinech ve filmu Star Wars: Rogue Squadron. O režii se postará Patty Jenkins, která právě u konkurence sklízí úspěchy s již druhou Wonder Woman. Před pár měsíci jsme pak upozornili na chystaný snímek Taiky Waititiho, který by do franšízy měl přinést odlehčený tón tak chválený u Thora: Ragnaroku a Králíčka Jojo.

Ani Marvel nespí

A co Marvel? I ten se po historickém úspěchu se sérií Avengers teprve rozjíždí. Disney plánuje v horizontu následujících čtyř let do tvorby obsahu nalít mezi 14 a 16 miliardami dolarů, což je rozpočet odpovídající Netflixu. Vše se bude distribuovat třemi kanály: v kinech nebo klasické televizi, v kinech a na Disney+ zároveň a výhradně na streamovací službě.

Hlavním lákadlem první kategorie bude v nejbližší době snímek Black Widow, která se na plátna chystá 7. května příštího roku. O rok později se má objevit Black Panther 2, aniž by nahradil roli nedávno zemřelého Chadwicka Bosemana. Snad stejně zajímavé věci se ale budou dít výhradně na streamovací službě. Zde se objeví ty největší hvězdy Marvelu, jako třeba už zmíněný Loki Toma Hiddlestona nebo ke konci příštího roku Hawkeye.

Kina a streamování zároveň budou zase znamenat stejný přístup jako u Mulanu, tedy dostupnost na Disney+ za poplatek nad základní předplatné, které se mimochodem zvýší z pěti na devět dolarů. Hlavním lákadlo pro takový model nyní představuje Raya and the Last Dragon od Pixaru s premiérou 5. března 2021.

Stále nemáte dost? Disney pokračuje dál. Poprvé totiž na svou streamovací službu pod samostatnou značkou Star+ doplní také tituly určené výhradně dospělému publiku. Star+ má sloužit v zásadě jako obdoba Hulu pro mezinárodní publikum v zemích Evropy, na Novém Zélandě a v Kanadě, kde bude zahrnuto do standardního předplatného Disney+. Kromě starší nabídky televizí ABC nebo FX a studia 20th Century se sem chystá například první seriál ze světa Vetřelce.

Velkou otázkou zůstává, kdy si toto všechno budeme moci oficiálními cestami pustit v Česku. Ohledně toho ve čtyřhodinové prezentaci naneštěstí padlo minimum slov a aktuálně se stále musíme spokojit s informací, že to bude někdy v průběhu příštího roku.

Pro úplnost doplňujeme ještě kompletní seznam ohlášených novinek pro jednotlivé značky:

Marvel:

  • WandaVision – seriál na Disney+ s premiérou 15. ledna.
  • The Falcon and the Winter Soldier – šestidílný seriál probíhající po událostech Avengers: Endgame, na Disney+ se objeví v březnu.
  • Loki – seriál o bohu neplechy a nevlastním bratrovi Thora naplánovaný na Disney+ na květen.
  • Hawkeye – seriál Disney+ o jednom z hrdinů Avengers, očekávaný na konci příštího roku.
  • What If? – experimentální animovaný seriál, v němž známé superhrdiny uvidíme v neobvyklých verzích.
  • Guardians of the Galaxy Holiday Special – speciální Vánoční film Disney+ režírovaný Jamesem Gunnem plánovaný na rok 2022.
  • Guardians of the Galaxy, Vol. 3 – pokračování dobrodružství Starlorda, Uhury, Groota a dalších, chystané na rok 2023.
  • Armor Wars a Secret Invasion – seriál s Donem Cheadlem o tom, z čeho má Tony Stark strach, a seriál o Nicku Furym se Samuelem L. Jacksonem.
  • I Am Groot, Moon Knight, She-Hulk, Ms. Marvel, Ironheart.
  • Filmy Black Panther 2, Ant-Man and the Wasp: Quantumania, Spider-Man 3Doctor Strange and the Multiverse of Madness a nová Fantastic Four.

Lucasfilm/Star Wars:

  • Seriály na Disney+ Star Wars: Rangers of the New Republic, Star Wars: Ahsoka, Obi-Wan Kenobi, Lando, animovaná antologie Star Wars: Visions, A Droid Story, The Acolyte ze zlaté éry Jediů, Star Wars: Andor s Diegem Lunou z Rogue One, animované Star Wars: The Bad Batch navazující na Klonové války.
  • Filmy Star Wars od Patty Jenkins a Taiky Waititiho.
  • Čtvrtý Indiana Jones s Harrisonem Fordem plánovaný na červenec roku 2022.

Animované tituly Disneyho:

  • Raya and the Last Dragon uvedený v kinech a na Disney+ zároveň.
  • Baymax!, Zootopia Plus a Moana – seriály Disney+ vycházející z filmů Big Hero 6, Zootopia a Moana s vydáním v příštích dvou letech.
  • Tina – založená na Princezně a žabákovi, očekávaná na Disney+ v roce 2023.
  • Encanto – film odehrávající se v Kolumbii s hudbou Lin-Manuela Mirandy, autora muzikálu Hamilton.
  • Iwaju – zatím neznámý originální seriál, co se na Disney+ objeví v roce 2022.
  • Ice Age Adventures of Buck Wild – seriál o lasičce Buckovi z Doby ledové s hlasem Simona Pegga.

Pixar:

  • Kraťasy SparkShorts Pixar Popcorn, na Disney+ v prosinci a lednu.
  • Dug Days – seriál Disney+ na konec příštího roku o psovi z filmu Up.
  • Win or Lose – původní seriál o fotbalovém týmu vyššího stupně základní školy, na Disney+ na podzim roku 2023.
  • Seriál odehrávající se ve světě filmů Auta plánovaný na Disney+ ke konci roku 2022.
  • Lightyear – film o počátcích Buzze Rakeťáka z Příběhu hraček s hlasem Chrise Evanse, v kinech v létě roku 2022.
  • Luca – film o italském chlapci Lucovi pro kina na červen příštího roku.
  • Turning Red – film o třináctileté dívce v pubertě, která se mění na velkou červenou pandu.

Další:

  • Seriál odehrávající se ve světě Vetřelce
  • Dokumentární seriály National Geographic Welcome to Earth s Willem Smithem a Limitless s Chrisem Hemsworthem.

Slavný boxer Floyd Mayweather se vrací. V ringu se utká s youtuberem Loganem Paulem a opět v tom budou velké peníze

Filip HouskaFilip Houska

money-maverick

Foto: Fanmio

Logan Paul bude zápasit se slavným Floydem Mayweatherem

0Zobrazit komentáře

Ještě před pár lety by mnozí sportovní fanoušci nad amatérskými boxerskými zápasy youtuberů mávli rukou. Dost možná proto, že nevěřili, v jak obrovský fenomén to celé může vyrůst. Mohou za to především bratři Paulové, Logan a Jake, kteří své jméno umí skvěle prodat takřka kdekoliv a vydělat při tom miliony dolarů. Konkrétně Loganův „boxerský vliv“ je natolik velký, že přilákal i jednoho z nejslavnějších boxerů všech dob.

To, co začala jako přestřelka na Twitteru, se nakonec stává skutečností. Youtuber a podcaster Logan Paul se v ringu utká s neporaženým Floydem Mayweatherem, který drží bilanci 50-0 a je jedním z nejlepších boxerů, které kdy svět viděl. A byť půjde jen o exhibici, jež by se neměla počítat do oficiálních statistik, ohlášení tohoto klání šokovalo nejen boxerský svět. I kvůli milionovým odměnám, které na účastníky čekají.

Vedle toho, že jsou Paul a Mayweather mistry svých oborů, jsou v první řadě schopnými byznysmeny. Teprve pětadvacetiletý youtuber má příjmy jak z počtu zhlédnutí a reklam, tak ze značky Maverick Clothing, která dříve bývala pouhým byznysovým doplňkem, avšak dnes tvoří podstatnou část jeho příjmů. V jednom ze svých podcastů dokonce zmínil, že za první rok provozu vygenerovala příjmy okolo 30 až 40 milionů dolarů (650 až 870 milionů korun v dnešním kurzu).

logan-paul-1

Reprofoto: Impaulsive/YouTube

Logan Paul během svého podcastu Impaulsive

Mayweather je pak ještě o několik úrovní výše. I proto se mu přezdívá Money. Za svou profesionální kariéru, která trvala od roku 1996 do roku 2015 (respektive 2017, viz níže), si měl vydělat přes jednu miliardu dolarů (21 miliard korun v dnešním kurzu) a zařadil se k takovým sportovním velikánům jako Michael Jordan, Tiger Woods nebo Arnold Palmer. Do toho má vlastní promotérskou firmu Mayweather Promotions i lifestylovou značku TMT.

Opomenou-li se jejich jmění, které v případě Paula činí podle Celebrity Net Worth zhruba 19 milionu dolarů a Mayweathera okolo 450 milionů, obě osobnosti spojují taktéž pečlivě vybudované internetové základny. Pokud lze brát Instagram jako měřítko síly jejich mediálního vlivu, Logan má 18,6 milionu sledujících a Floyd o necelých 6 milionů více. I díky tomu si za své veřejné výstupy mohou říkat opravdu o velké peníze.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Když například Logan Paul boxoval ve druhém zápase s britským youtuberem KSI, jen za účast v ringu si měl přijít na 900 tisíc dolarů (téměř 20 milionů korun). Navíc nepočítaje procenta z prodaných lístků, ať už fyzických nebo digitálních, tzv. PPV (pay-per-view). I to je však jen zlomek oproti Mayweatherovi, který za boxerský zápas se slavným MMA zápasníkem Conorem McGregorem v roce 2017 inkasoval rekordních 275 milionů dolarů (6 miliard korun).

Je tedy zřejmé, že ani v tomto exhibičním klání, které se uskuteční 20. února 2021, nebude o peníze nouze. Půjde o další tzv. money fight, který s boxem nemusí mít ani tolik společného, což ostatně řada profesionálních boxerů i fanoušků sportu kritizuje – podle mnohých totiž tyto typy zápasů posouvají box na hranici zábavního pořadu, nikoliv regulérního sportu. Ale na tom minimálně přímým účastníkům příliš nezáleží, když se v celém procesu točí stovky milionů dolarů.

Kontroverze i dva miliony PPV

To hlavní bude i teď s největší pravděpodobností plynout právě z pay-per-views, tedy virtuálních vstupenek, které si diváci kupují, aby mohli zápas sledovat doma. A společnost Fanmio, která bude klání vysílat, už zveřejnila ceny, jež jsou obtočené okolo zajímavého a potenciálně vysoce lukrativního modelu. První milion vstupenek se prodává za 25 dolarů za kus, přičemž po vyprodání se suma zvýší na 40 dolarů.

Pokud se navíc divák rozhodne PPV zakoupit až po 28. prosinci, bude muset vynaložit už 60 dolarů. A když bude nakupovat na poslední chvíli, respektive od 11. února, zmizne z jeho účtu 70 dolarů. A zdaleka všichni si rozhodně nekoupí lístky hned. Marketingová kampaň k celému exhibičnímu zápasu totiž bude teprve gradovat a fanoušci tak bude lákat postupně.

floyd-mayweather

Foto: Mayweather Promotions

Floyd Mayweather

Boxerské duely často nabírají na síle hlavně díky tzv. trash talkům, tedy silným provokacím, které nemusí končit jen u slov. A to diváky pochopitelně zajímá. Mnohdy se i podle toho rozhodují, zda budou na zápas koukat, nebo nikoliv. Právě tyto situace se budou krystalizovat až během následujících týdnů, kdy budou pořádány tiskové konference a podobně, což celé klání ještě více zmedializuje.

Toho si je vědom patrně i boxerský komentátor Mike Coppinger, který na svém Twitteru uvádí, že se klidně mohou prodat až dva miliony pay-per-views, což vychází na minimálně 65 milionů dolarů (1,4 miliardy korun). A pokud se k tomu přičtou ještě sponzorské dary nebo případná vysílací práva, může tato suma o další desítky milionů narůst. Kolik ovšem obdrží oba aktéři, to se zatím přesně neví.

Fenomén, který zviditelnili Britové

Floyd Mayweather versus Logan Paul je prozatím třešničkou na dortu původem internetového fenoménu, kdy si parta mladých tvůrců videí nasadila ochranné helmy, dvanáctiuncové rukavice a šla do amatérského boje. O jeden z prvních viditelnějších zářezů tohoto typu se postarali britští youtubeři Joe Weller a KSI v roce 2018. Právě po skončení tohoto klání vyzval vítěz klání KSI bratry Paulovi. A trend se dostal za oceán.

3dsimo-team-min

Přečtěte si takéMultifunkční klíč ke štěstí. České nástroje a stavebnice 3Dsimo odemykají brány nekonečné kreativní zábavyMultifunkční klíč ke štěstí. České nástroje a stavebnice 3Dsimo odemykají brány nekonečné kreativní zábavy

Následoval vyhajpovaný souboj sourozenců, kdy Logan stál proti KSI (remíza) a mladší Jake pro bratrovi KSI Dejimu (výhra pro Jakea). A zatímco Logan Paul proti KSI v odvetě v roce 2019 prohrál, Jake Paul porazil dalšího youtubera (AnEsonGib) a posunul svou boxerskou laťku na další úroveň. Před pár dny navíc nekompromisně knockoutoval bývalého basketbalistu NBA Natea Robinsona. A teď vyzývá slavného Conora McGregora, zatímco jeho bratr se bude chystat na Mayweathera.

Všechna tato směsice jmen jen potvrzuje, že jde o seriózní byznys, ve kterém se bojuje o velké peníze, přičemž očekávaný fight mezi Loganem a třiačtyřicetiletou boxerskou legendou může celý tento trend posunout o několik úrovní dál. Ať už finančně, tak mediálně.