Do Foodgrootu investuje Tomáš Čupr z Rohlik.cz. Českou aplikaci pro srovnání kvality potravin nasadí ve svém obchodě

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

petr-vaclavek

Foto: Foodgroot

Petr Václavek, zakladatel platformy Foodgroot

0Zobrazit komentáře

Kvalita potravin je čím dál častěji diskutovaným tématem. A to nejen v rámci debaty o tom, že v německých supermarketech se prodává kvalitnější zboží než v těch českých, ale zejména proto, že i Čechy stále více zajímá, co ve skutečnosti jedí. O kvalitu potravin se dlouhodobě zajímá také marketér Petr Václavek, který nyní po dlouhém vývoji finišuje se svou aplikací Foodgroot.

Foodgroot je v principu vcelku jednoduchá věc. V aplikaci si naskenujete čárový kód vybrané potraviny a následně vám vyběhnou informace o její kvalitě, původu nebo dopadu na životní prostředí, a to ve skutečně maximálním detailu. Právě to byl však největší problém, protože žádná podobná databáze, ve které by se našly podrobné informace o většině potravin, neexistovala.

Na celé platformě pracoval Václavek se svým týmem dlouhé měsíce, letos ji testoval s několika sty uživateli a nyní již vidí pomyslné světlo na konci tunelu, tedy moment, kdy Foodgroot vypustí mezi uživatele. Na další rozvoj totiž získal významného partnera, kterým je Tomáš Čupr a jeho největší český online supermarket Rohlik.cz.

foodgroot

Foto: Foodgroot

Aplikace Foodgroot

„Od začátku bylo naším cílem najít silného strategického partnera, protože integrace našeho řešení do online platforem je základním nástrojem pro rychlý růst naší platformy. Paralelně s tím samozřejmě připravujeme i samostatnou aplikaci, pokrývající potraviny na celém trhu,“ prozrazuje pro CzechCrunch zakladatel Foodgrootu Petr Václavek.

Tomáš Čupr a jeho internetový obchod s potravinami je skutečně především strategickým partnerem, byť spolu s Jiřím Vojkovským z Richfox Capital do Foodgrootu investuje i několik milionů korun. Richfox Capital získal ve firmě 10 procent, investiční vehikl Tomáše Čupra, Rohlik.cz investment, jednou tolik.

Pro Foodgroot jako takový a jeho růst je však klíčové především to, že se mu na Rohlíku otevírají brány k prvním zákazníkům a také široké plejádě produktů. „Rohlík je skvělým strategickým partnerem, se kterým připravíme, otestujeme a dopilujeme plně funkční model spolupráce v online prostředí, který následně budeme škálovat u dalších partnerů u nás i v zahraničí,“ hlásí Václavek.

Ve Foodgrootu pokračuje v budování nezávislé platformy pro hodnocení potravin a také jejich personalizovaný nákup. Aplikace se totiž dokáže učit vaše návyky, případně vybírat podle toho, jaké potraviny zrovna chcete/potřebuje jíst, a během nakupování v obchodě vám pak rovnou doporučí, zda je pro vás daná potravina vhodná.

tomas-cupr

Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik.cz

Každý potravinový produkt je jinak individuálně indexován a měřen pomocí až 70 parametrů, díky kterým vzniká jeho komplexní hodnocení. Na základě jednotlivých údajů pak dokáže Foodgroot vypočítat i celkové hodnocení, díky kterému dokážete okamžitě rozeznat, zda stojí daná potravina za vaši pozornost.

Fungovat to má asi stejně, jako když si dnes na ČSFD zjišťujeme hodnocení filmu, než se na něj podíváme. Integrace Foodgrootu do Rohlíku by měla proběhnout v následujících týdnech či měsících a zjistit si pak nejen celkovou kvalitu, ale také původ potravin, jejich dopad na životní prostředí nebo efekt na naše zdraví, bude ještě snadnější, byť právě internetové supermarkety se snaží jít s transparentností a podrobnostmi o jednotlivých potravinách mnohem dál než kamenné obchody.