3 důvody proč Everpix končí a Snapchat jede dál
Zhruba před týdnem vydal Seth Banks z digitální agentury Subimage článek, zabývající se důvody, proč se některým v principu podobným startupům daří méně a některým více.
Konkrétně se zaměřil na dvojici Everpix a Snapchat, kterou pravděpodobně netřeba představovat. Zatímco nevýdělečný Snapchat s 20 zaměstnanci odmítá 3 miliardové nabídky od Facebooku a funguje díky investicím dále, Everpix s 6800 platícími zákazníky a 6 zaměstnanci končí kvůli tomu, že není schopen zaplatit Amazonu fakturu ve výši 35 000 dolarů za využívání cloudu. Proč? Téma je to natolik zajímavé, že jsme vybrali nejzajímavější pasáže z článku a přeložili je.
Důvod první – Fatální chyba Everpixu v očích investorů
Angel investor Andrew Chen nedávno řekl…
„Příliš velké soutředění se na monetizaci v brzkých začátcích firmy, může být pro investory varovným signálem, protože to může znamenat, že podnikatel uvažuje v malém měřítku.“
Seth.B k tomuto na první pohled nemyslnému názoru dodává…
„Většina z vás pohybující se mimo startupovou komunitu, si nad tímto vyjádřením teď drbe hlavu a nerozumí mu. Ono však ale perfektně vystihuje danou situaci. Věc se má tak, že většina investorů se soustředí na velké mety, chtějí něco velkého, chtěji vytvořit nový Facebook. Malým profitabilním společnostem bez potenciálu hypu a bez možnosti nereálně vyšroubovat cenu, se investoři prostě vyhýbají. Dokonce pro ně mají vlastní název tzv. „lifestyle byznys“ (například 37 signals).
Důvod druhý – Vydělávate peníze? Ne nedělejte to!
Jednou z nejbizarnějších věcí v Silicon Valley, jsou rady některých investorů, kteří tvrdí startupům, aby se nesnažili vydělávat peníze. Tento koncept může znít z byznys perspektivy směšně, ale pro investory to je jinak. Startupy vydělávající nějaké peníze, tak často mají problém získat investici, protože investoři často nechtějí budovat dlouhotrvající stabilní byznys. Mnohem více zajímavé je pro ně napumpovat peníze do startupu, vytvořit kolem něj obrovský hype, z něj pramenící valuaci a poté ho celý prodat.
Důvod třetí – Everpix v číslech
Na základě veřejně dostupných informací můžeme odhadnout, že Everpix byl schopen formou předplatného vydělat ročně zhruba 370 000 dolarů. Problém je, že náklady Everpixu za poslední dva roky jen na zaměstnance byly větší. A to cca 1.16 milionů dolarů, což vychází na průměrný plat 100 tisíc dolarů ročně. To v San Franciscu není nic neobvyklého, přesto v této situaci mohli zakladatelé přistoupit na snížení průměrného platu na zhruba 50-60 000 dolarů ročně. Vývojáři ve startupové komunitě jsou rozmazlení, speciálně zde v San Franciscu. Ale kdyby vypláceli 50-60 tisíc dolarů ročně, mohli dále v klidu pokračovat. Předtím než se komentářích objeví zmíňky o nákladech na život zde v San Franciscu, prosím přestaňte. Je mnoho způsobů, jak toto obejít, včetně práce z domova, či přemístění do jiné lokality.
Celý článek v angličtině najdete pro případ zájmu zde.
foto: Everpix blog