Experti na krásné vlasy loni překonali půl miliardy. Vyrostli ale méně, než chtěli, a s nižším ziskem
E-shop Bezvavlasy.cz plánoval v roce 2022 poskočit o 28 procent, povedlo se mu to jen o 14 procent. Letos chce růst mnohem víc.
Internetový obchod Bezvavlasy.cz, který loni v září umístil své akcie na pražskou burzu, ohlásil předběžné výsledky za rok 2022. Potvrdil v nich to, co z české e-commerce zaznívá už delší dobu – že to byl mimořádně těžký rok. E-shop, který je podle svých zakladatelů dvojkou na trhu s vlasovou kosmetikou, dokázal i ve složitých podmínkách vyrůst, ale méně než si plánoval. A s nižším ziskem.
V roce 2021, kdy ještě dobíhala covidová pandemie a ekonomická recese včetně výrazné inflace byla teprve za dveřmi, vyskočily Bezvavlasy.cz v tržbách o 29 procent na 450 milionů korun. Hrubý zisk před daněmi a odpisy, takzvaná EBITDA, dosáhl 41,3 milionu korun, tedy marže 9,2 procenta. Plán pro loňský rok byl tato čísla zopakovat, jenže válka na Ukrajině, energetická krize a prudké zdražování ho poupravily.
„Situace na trhu nebyla v minulém roce ideální, ale přesto jsme dokázali růst. Na původní plány meziročního růstu o 28 procent jsme sice nedosáhli, ale o to větší růst čekáme v roce letošním,“ říká spoluzakladatel a šéf e-shopu Aleš Hudeček. Výsledek nakonec vypadá následovně – tržby činily 512 milionů, což je o 14 procent nad předešlým rokem. Zisk EBITDA se ale snížil na 34,1 milionu, respektive na marži 6,7 procenta.
Bezvavlasy.cz nejsou zdaleka jediný e-shop, který musel loni zatnout zuby, aby dokázal udržet růst. Nedávno o tom, že musel důkladně provětrat fungování svého obchodu, aby jej udržel v kondici, hovořil například zakladatel Footshopu Peter Hajduček. K úpravám fungování své firmy musel přistoupit i Dominik Píchal z Grizly.cz, jemuž loni tržby také vyrostly méně, než původně zamýšlel.