Funk a industriál. Red Bull přebudoval a zmodernizoval své funkcionalistické sídlo v pražských Dejvicích

Michal PtáčekMichal Ptáček

red-bull-office

Foto: Josef Kubíček

Nové kanceláře Red Bullu v Praze

0Zobrazit komentáře

Nenajdete mnoho firem, které by měly větší vliv a význam ve světě marketingu, než jaký má nápojový gigant Red Bull. Z rakouské společnosti se stal v posledních letech marketingový fenomén, který je aktivní v oblasti kultury, hudby, médií, charitativních činností i sportu.

Red Bull například vlastní pět fotbalových klubů, dvě stáje ve Formuli 1, podporuje rozličné extrémní sportovce a donedávna stál také za organizováním nečekaně zrušených leteckých závodů Red Bull Air Race.

Jeho aktivity se kříží napříč zeměkoulí včetně České republiky, kde firma působí od roku 1996. Svůj české provoz Red Bull dlouhá léta řídí ze svého funkcionalistického sídla v pražských Dejvicích a právě to nedávno po spolupráci s architektonickým studiem Ateliér Kunc Architects prošlo kompletní rekonstrukcí.

„Vzhledem k tomu, že jsme úspěšně realizovali původní interiér kanceláří pro Red Bull před více jak osmi lety, přizvali nás k jeho redesignu znovu. Osm let je dlouho a za tu dobu se styl kancelářské práce posunul na úplně novou úroveň, proto redesign. Dnes je to tedy nejvíce o sdílení, o kreativních hubech, neformálním a inspirativním designu, o úplném setření rozdílu mezi ‚doma‘ a ‚v práci‘. Náš nový multispace pro Red Bull reflektuje naplno právě tyto trendy,“ říká Michal Kunc z Ateliér Kunc Architects.

redbull-praha-kancelare-4

Jídelna v nových pražských kancelářích Red Bullu

Podle něj vystihují nové prostory tři anglická slova: funky, industrial a friendly. Jelikož jsou prý i v Ateliéru Kunc Architects sportovně a pozitivně naladění jako v Red Bullu, věděli, jak s redesignem naložit. „Máme tento sportovní lifestyle rádi, a tak bylo logické použít artefakty a design, které k tomu patří. Stejně tak uvažují i naši kolegové v Red Bullu, hledali jsme společně ty správné ‚kousky‘ k vyladění kreativní funky atmosféry a pohody. Vytvořili jsme společně kreativní HUB naboostovaný od sklepa po střechu energií a nápady,“ popisuje Kunc.

Aby mohly nové prostory vzniknout, muselo se v původní funkcionalistické vile na Babě výrazně bourat. „Potřebovali jsme všechen prostor. A tak jsme bourali. Až na kost, až na beton, na cihlu. Hledali jsme prostor. Z tohoto hledání se přirozeně vyvinul design koncept industriálního interiéru. Ukázat to původní, kvalitní, odhalit konstrukci, přiznat raw povrchy a ve spojení s moderním designem interiéru vytvořit silný design mix,“ doplňuje architekt.

A jelikož ani Red Bull pochopitelně nemíjí generace mileniálů, bral se ohled i na rozdílné generace zaměstnanců. „Navrhovali jsme interiér pro všechny generace a samozřejmě nejvíc pro tu nejmladší, mileniálovou. Takže je to hodně o pohodě při práci, o sdílení u kávy a samozřejmě u plechovky Red Bull energy drinku. Je to o obrovské komunitě lidí, kteří sdílejí podobnou vášeň a životní styl, kteří ji vytvářejí. Je to o přátelství,“ dodává Michal Kunc z Ateliér Kunc Architects.

Lokalita: Dejvice – Praha, Česká Republika
Datum dokončení: 2019
Velikost: 2 500 m2
Design: Ateliér Kunc Architects
Foto: Josef Kubíček

redbull-praha-kancelare-5

Recepce

redbull-praha-kancelare-14

Breakout zóna

redbull-praha-kancelare-10

Kanceláře

redbull-praha-kancelare-12

Kanceláře

redbull-praha-kancelare-3

Zasedačka

redbull-praha-kancelare-4

Jídelna v nových pražských kancelářích Red Bullu

redbull-praha-kancelare-6

Zasedačka

redbull-praha-kancelare-7

Kabinka

redbull-praha-kancelare-8

Kuchyň

redbull-praha-kancelare-9

Průhled

redbull-praha-kancelare-13

Ředitelna

redbull-praha-kancelare-1

Schodiště v pražských kancelářích Red Bullu

redbull-praha-kancelare-2

Toalety

Investorům v Česku ubývají nemovitosti. Alternativou jsou rezidenční projekty v zahraničí s garancí výnosu

Peter BrejčákPeter Brejčák

rpi
0Zobrazit komentáře

Češi jsou obecně ve světě investování relativně konzervativní, proto se často při hledání investičních příležitostí obracejí na trh nemovitostí. Ceny na něm v posledních letech nejen v Praze strmě rostou, což je dáno zejména jejich nedostatkem. Kvůli pomalé a komplikované výstavbě nových bytů se však situace pravděpodobně v nejbližší době nezmění.

Rezidenční nemovitosti jsou přitom běžným typem investic. Investoři kupují nemovitosti a běžně si návratnost zajišťují prostřednictvím pravidelného příjmu z pronájmu. V případě růstu cen na trhu s bydlením, který v tuzemsku aktuálně probíhá několik let, se jim pak zvyšuje i hodnota samotné nemovitosti.

Český nemovitostní trh tak již nenabízí tolik možností pro investování a někteří investoři se proto začínají dívat i do zahraničí. Z pohledu připravenosti a informovanosti investorů je však podle některých odborníků nejdříve nutné vytvořit prostor pro vzdělávání a předávání zkušeností s tímto typem investic.

jaycee

Nemovitosti na ostrovech Turks a Caicos

Právě na vzdělávání v oblasti investování do nemovitostí se chce zaměřit i česká firma RealCare Invest, která za tímto účelem organizuje konferenci Residential Property Invest, které je CzechCrunch hlavním mediálním partnerem.

„Ve spolupráci s našimi partnery a developery jsme se rozhodli připravit nezávislé fórum pro ty, kteří s podobným typem investic zatím váhají,“ říká Iveta Pauková, jednatelka společnosti RealCare Invest zaměřující se na nemovitosti v segmentu luxusních dovolených a wellness pobytů.

„Představíme několik projektů ze zahraničí, které nabízí českým investorům garantovaný výnos v hodnotě 6 až 9 procent ročně. Účastníci se mohou setkat osobně s developery projektů a také s těmi, kdo již své finanční prostředky v podobných typech investic úspěšně zhodnotili,“ doplňuje dál Pauková.

Na konferenci konající se 12. listopadu v konferenčních prostorách pražského Centra pohybové medicíny představí rezidenční projekty vhodné na investici osobně přímo jejich developeři z více než desítky různých společností.

ivetapaukova

Zakladatelka RealCare Invest Iveta Pauková

„Účastníci se tak sami mohou rozhodnout na základě získaných informací, a především na základě své intuice, zda uvěří potenciálu projektů, které jsou vzdálené pár hodin letu z Prahy,“ říká Pauková.

Zájemci se mohou registrovat na stránkách GoOut, přičemž jako mediální partner přinášíme slevu 50 procent pro nákup vstupenky s využitím kódu 50RCI.