Herní obchody JRC zastaraly, nepřežily by. Pod námi obrat vyrostl k miliardě, říká majitel Smarty
„Koncept prodejen JRC se už vyčerpal. Ale přínos jejich převzetí byl klíčový i pro nás,“ říká o herní součásti svého byznysu Petr Syrůček.
Před třemi lety se síť herních obchodů JRC začlenila do skupiny Smarty Brands podnikatele Petra Syrůčka. Pro videoherního prodejce to byla cesta k přežití, pro Syrůčkovu společnost zase cesta k rozšiřování do kamenných prodejen po celé republice. A ke zdvojnásobení obratu z herního byznysu.
Skupina Smarty Brands za účetní rok končící letos v březnu vykázala obrat 4,9 miliardy korun s provozním ziskem 95 milionů. Nyní její tržby míří přes pět miliard. A videoherní produkty u ní tvoří velice významnou část této sumy. „Ještě uvidíme, jak silná bude předvánoční sezona. Ale za letošní kalendářní rok to určitě bude kolem 900 milionů korun,“ uvedl majitel skupiny Petr Syrůček při zhodnocení tří let od převzetí JRC.
Byla to prý takříkajíc oboustranně výhodná transakce. „Samotné JRC by tu dnes bez nějaké podobné integrace s jinou firmou už nebylo. Koncept monotematických prodejen se vyčerpal. Každý potřebuje nějaký impulz, JRC za těch mnoho let své existence dospělo k morálnímu zastarání, bez inovací by nepřežilo,“ prohlásil Syrůček.
To naznačují i finanční výsledky JRC v době před akvizicí. Za rok 2019 sice jeho tržby přesáhly půl miliardy korun, v následujícím účetním období ale klesly na 371 milionů. V roce, kdy ho převzalo Smarty, dokonce na 241 milionů. „Když se podíváte na obrat JRC ve vrcholných letech, tak dnes jsme skoro na dvojnásobku,“ okomentoval majitel Smarty herní byznys své firmy.
Nicméně i pro Smarty bylo převzetí značky JRC (a s ní spojeného slovenského Brlohu) důležité. „Jejich přínos je naprosto klíčový pro naše další fungování. Bez akvizice bychom neměli základ našeho herního byznysu. A hlavně bychom nemohli budovat žádnou síť kamenných prodejen, zůstali bychom čistě online,“ dodal Syrůček, do jehož skupiny kromě obchodů JRC a Smarty.cz patří také na Apple zaměřený iWant.
Svou síť obchodů Smarty poměrně rychle rozšiřuje, letos ke stávajícím třem desítkám přidá ještě tři prodejny, příští rok chce pět dalších. Každá nová podle Syrůčka znamená investici kolem 12 milionů korun, výše nákladů také diktuje jejich umístění. Obchody, které kombinují herní sekci JRC s elektronikou Smarty, míří do velkých obchodních center.