Hodnotou šlape na paty Volvu. Čínský Zeekr je další elektrickou štikou, která jde do Evropy
Hodnota automobilky Zeekr překonala i konkurenční Xpeng. Své atraktivní a relativně levné elektromobily chce nabídnout i v Evropě.
Evropský automobilový trh není asijským výrobcům cizí – značky jako Toyota, Hyundai či Honda jsou zde jako doma. Neplatí to však o vozech z Číny, které cestu k evropským zákazníkům teprve hledají. Jednou z nich by měla být i společnost Zeekr, která má po nedávné investici téměř stejnou hodnotu jako Volvo nebo Nissan.
Zeekr je projekt, který teprve před dvěma lety rozjel čínský koncern Geely coby dalšího ambiciózního výrobce zejména elektromobilů. Pod jeho křídla dnes spadá celá plejáda čínských automobilek, ale i švédské Volvo a Polestar nebo britský Lotus. Cílem Geely je se Zeekrem během tohoto roku zahájit prodejní ofenzivu i na starém kontinentu, přičemž hlavní zbraní se má stát model 001.
Na domácím trhu se toto SUV začalo prodávat loni v říjnu – a základní cena činí 300 tisíc čínských juanů, tedy asi 969 tisíc korun. Celkem měla automobilka dodat na osmdesát tisíc kusů tohoto vozu, ke kterému v lednu přidala dodávky většího modelu Zeekr 009. Díky tomu se automobilka měla za minulý rok umístit v žebříčku nejúspěšnějších prodejců elektrických vozidel v Číně na čtvrtém místě, hned za Teslou.