Cristiano Ronaldo investuje do Chrono24, kde se obchoduje s luxusními hodinkami

„On dal peníze nám, ne my jemu,“ upozorňuje šéf Chrono24 Tim Stracke, že nejde o marketingovou spolupráci, ale skutečnou investici.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

Cristiano Ronaldo v portugalském dresu

0Zobrazit komentáře

Luxusních hodinek má doma celou řadu. Teď se Cristiano Ronaldo rozhodl svůj záběr v tomto světě rozšířit a investuje do online platformy Chrono24, která se specializuje na obchodování s těmi nejluxusnějšími kousky, ať už novými nebo použitými. Výše investice nebyla zveřejněna, ale šéfové Chrono24 říkají, že jde o významnou částku. Hvězdný fotbalista, který aktuálně hraje v Saúdské Arábii, se připojuje například k jednomu z nejbohatších mužů planety, Francouzi Bernardu Arnaultovi, který do této platformy taktéž investoval.

Poslední investiční kolo proběhlo v srpnu 2021. Od investorů v čele s General Atlantic a rodinnou investiční společností Bernarda Arnaulta, šéfa luxusního domu LVMH, tehdy Chrono24 získalo 100 milionů eur (v aktuálním přepočtu 2,4 miliardy korun) a valuace celé společnosti překročila miliardu dolarů. Celkově tehdy hodinkové tržiště nasbíralo od investorů přes 200 milionů eur (4,8 miliardy korun) a nyní přidává dalšího investora v podobě slavného portugalského fotbalisty, jehož sbírka hodinek má hodnotu mnoha milionů dolarů.

Jak loni ukázal magazín Wrist Enthusiast, Ronaldo má ve sbírce několik hodinek značky Rolex, Hublot, Cartier nebo Bulgari a další modely v osobní spolupráci s Jacob & Co, které jsou často osázené zlatem, diamanty či jinými barevnými drahokamy. „Jako dlouholetý sběratel hodinek a pravidelný uživatel Chrono24 mám radost, že se nyní mohu stát akcionářem společnosti,“ uvedl Ronaldo v prohlášení pro Business Insider. Nejde tedy o žádný marketingový deal, jak potvrdil pro Bloomberg Co-CEO Chrono24 Tim Stracke: „On dal peníze nám, ne my jemu.“

Podle Strackeho jde o „významnou“ částku, kterou Cristiano Ronaldo do firmy investuje, ale zároveň dodává, že „peníze nebyly důvodem, proč jsme ho přibrali na palubu“. Ronaldo byl podle Strackeho na vrcholu seznamu potenciálních investorů z řad celebrit zejména díky jeho známé vášni k hodinkám a také obrovskému počtu fanoušků po celém světě. Jen na Instagramu ho sleduje 596 milionů lidí. „Líbí se mu tato kategorie, má rád technologie a také si myslel, že je to dobrá finanční příležitost,“ doplnil Stracke.

ronaldo-chrono24

Foto: Chrono24

Tim Stracke z Chrono24 a Cristiano Ronaldo

Chrono24 je největší specializované online tržiště s luxusními hodinkami, na kterém je vystaveno až půl milionu hodinek od obchodníků a soukromých prodejců. Samotná firma pak vydělává na poplatcích z každé transakce, přičemž podle Strackeho má dvouciferné provozní marže. Zejména v roce 2021 a na začátku roku 2022 došlo k obrovskému růstu poptávky po nejžádanějších luxusních hodinkách od značek jako Rolex, Patek Philippe či Audemars Piguet.

Zatímco tehdy se na sekundárním trhu prodávaly za nejvíce peněz, teď jsou naopak nejníže za téměř dva roky. Poptávka ochladla mimo jiné kvůli zpomalování ekonomiky a vyšším úrokovým sazbám. Na situaci muselo reagovat také Chrono24, které v lednu propustilo zhruba třináct procent zaměstnanců a restrukturalizovalo část svého provozu.

Tim Stracke jako jeden z šéfů tržiště říká, že se nyní ceny mnoha modelů Rolex stabilizují, zatímco u některých hodinek Patek a Audemars Piguet včetně modelů Nautilus a Royal Oak stále klesají, byť již mnohem pomaleji než v loňském roce. Poradenská společnost Deloitte očekává, že sekundární trh s hodinkami by měl do konce dekády vyrůst o 75 procent na zhruba 40 miliard dolarů (870 miliard korun).

Samotný Cristiano Ronaldo se na přelomu roku vydal za lukrativní smlouvou do Saúdské Arábie, kde si má v klubu Al-Nassr přijít až na 4,8 miliardy korun ročně. Jeden z nejlepších fotbalistů historie také uzavřel partnerství s kryptosměnárnou Binance, spolu s Lionelem Messim se ukázali na ikonické fotografii pro Louis Vuitton a mezi jeho další velké partnery patří také Nike.

I díky tomu se v roce 2020 podle magazínu Forbes stal prvním týmovým sportovcem, který ještě během aktivní kariéry vydělal miliardu dolarů. Portugalec se angažuje také v dalších oblastech: propaguje vodu Ursu, prodává vlastní brýle, spodní prádlo, voňavky i obuv.