Jak Michael Jordan a Nike změnili sport. Matt Damon a Ben Affleck natočí film o legendární smlouvě

Scénář k filmu o spolupráci Nike s Michaelem Jordanem se dostal na seznam nejlepších nenatočených projektů v Hollywoodu.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

matt-damon-ben-affleck

Reprofoto: Omaze/YouTube

Ben Affleck a Matt Damon

0Zobrazit komentáře

Nike je dnes v zásadě synonymum pro kvalitní sportovní oblečení, možná by ale vůbec neexistoval, nebýt jednoho atleta a jedné masivně úspěšné reklamní kampaně. Amazon Studios teď o mnohamilionové sázce, která proměnila sportovní sponzoring a odstartovala takzvanou sneaker culture, natočí film. A scénář k němu píšou Ben Affleck a Matt Damon.

Projekt, o kterém informoval server Deadline, je stále ve fázích příprav, takže zatím není známý ani jeho název. Objevily se nicméně základní informace k ději, který se má zaměřit především na prodejce bot Sonnyho Vaccara. Hlavní role se zhostí přímo Matt Damon a coby spoluzakladatel Nike Phil Knight mu bude sekundovat Ben Affleck. Ten se postará také o režii, poprvé od filmu Pod rouškou noci z roku 2016.

Sám Michael Jordan se v chystaném projektu prakticky nemá objevit, místo toho má tehdy jeden z nejnadějnějších mladých basketbalistů představovat nedostižný cíl Vaccarova snažení. Prodejce se setká s Jordanovými rodiči, bývalými kouči, poradci a přáteli, to vše, aby se sportovcem uzavřel bezprecedentní smlouvu.

Jak už víme z historie, Nike nakonec opravdu uspělo. V roce 1984, kdy i největší hvězdy uzavíraly sponzoring se značkami za stovky tisíc dolarů, Jordan podepsal smlouvu na sedm milionů dolarů v průběhu pěti let. Nějakou dobu přitom měl problém s tehdejším šéfem americké basketbalové ligy NBA, který mu dával pokuty v řádu tisíců dolarů pokaždé, co se objevil na hřišti.

THE LAST DUEL

Foto: Falcon

Matt Damon a Ben Affleck naposledy spolupracovali na loňském filmu Poslední souboj

Jordan totiž nosil první výsledek spolupráce s Nike, boty Air Jordan One. Šéfovi NBA Davidu Sternovi vadilo, že svou kombinací červené a černé barvy výrazně vyčnívaly mezi většinou bílými botami ostatních hráčů. Pro Nike to ale samozřejmě byla ta nejlepší možná reklama – mohl prodávat rebelský produkt, který každý okamžitě poznal. Boty z řady Air Jordan se díky tomu staly obřím úspěchem, vytvořily zcela nový fenomén sbírání tenisek (sneaker culture) a nové a nové iterace vznikají dodnes.

Scénář pro film o cestě k tomuto úspěchu, který pod názvem Air Jordan napsal Alex Convery, se loni dostal na The Black List, což je seznam nejlepších nenatočených scénářů. Damon a Affleck ho nyní upravují k obrazu svému, načež se vedle hereckých a režisérských rolí zhostí také rolí producentů chystaného snímku.

Oba v Hollywoodu už dlouho platí za velmi kreativní tandem. V roce 1997 totiž spolu napsali scénář k filmu Dobrý Will Hunting, za něhož dostali Oscara. Loni pak vyšel výsledek jejich zatím poslední scenáristické spolupráce, historické drama Poslední souboj. Mimo to se ale dvojice umělců při psaní setkala jen u jediného dalšího filmu, každý společný projekt tak automaticky vyvolává nemalá očekávání. Sám Affleck pak režíroval snímky jako Sbohem, baby nebo oscarové Argo.

Zatím není známo, kdy se nový projekt začne natáčet, ani kdy ho uvidí první diváci. Vydá ho nicméně Amazon Studios. Retailový gigant chce ze svých filmových a televizních produkcí (a hlavně pak ze streamovací služby Prime Video) vybudovat jednu z dominantních platforem v zábavním průmyslu. Letos v září se tak na obrazovky chystá nejdražší seriál všech dob Pán prstenů: Prsteny moci a celkové investice firmy do obsahu se blíží Netflixu.

Načítám formulář...