Jaká je vaše nejoblíbenější česká hra? Takhle odpověděli Martin Veselovský, Naomi Adachi nebo Daniel Vávra
Herní speciál CzechCrunche přináší žebříček největších českých videoherních studií i přehled jejich rekordních miliardových tržeb.
Martin Veselovský, Naomi Adachi a Daniel Vávra
Slavné české videohry najdete snad pod každým písmenem abecedy. Od série Arma a Bulánků přes Mafii a Samorost až po Žhavé léto. Ale která je ta vaše nejoblíbenější? Až se rozhodnete, můžete se ve videu podívat, jestli na české hry máte stejný vkus jako moderátor Martin Veselovský, influencerka Naomi Adachi, vývojář Daniel Vávra a další herní i neherní osobnosti.
Na CzechCrunchi jsme oslovili známé hráče, kteří na sebe prozradili různé videoherní zajímavosti. A mezi nimi i to, jaký je jejich vůbec nejoblíbenější český titul. Jste zvědaví, jakou hru „Made in Czechia“ má nejraději například tvůrce domácího historického hitu Kingdom Come: Deliverance Daniel Vávra?
Zajímá vás, kolik desítek (anebo stovek?) hodin strávil v online střílečkách novinář Martin Veselovský? Jaká byla první hra, kterou hrál Čestmír Strakatý? Co má zrovna nainstalované známý herní překladatel Filip Ženíšek? Tak se podívejte na herní speciál CzechCrunche, kde jejich video zpovědi najdete. A kromě nich také seznam top 20 českých videoherních studií včetně jejich rekordních výdělků nebo rozhovory se zakladateli a šéfy největších domácích herních firem od Bohemia Interactive až po Warhorse Studios.
Herní speciál CzechCrunche vznikl za podpory společnosti Grip Studios. Firma založená Jakubem Mikyskou a Janem Cabukem v rámci takzvaného co-developmentu spolupracuje s dalšími studii na vysokorozpočtových zahraničních titulech, zapojila se například do vývoje úspěšných her Subnautica, Pillars of Eternity či Marvel’s Midnight Suns.
Žebříček 20 největších českých herních studií
Jak se dostali k tvorbě her a co je pohání vpřed? Co podle nich v Česku chybí a čím jsme naopak výjimeční? Vyzpovídali jsme několik výrazných osobností herního průmyslu.
- Martin Frývaldský z Warhorse Studios: Každá nová hra je jako další cesta na Měsíc
- Ján Ilavský z Beat Games: Chcete napodobit úspěch Beat Saberu? Neřešte výdělek, ale touhu dělat hry
- Marek Španěl z Bohemia Interactive: České hry mají jedinečný rukopis. V něčem jsou nejlepší na světě
- Pavel Barák z Asociace českých herních vývojářů: Musíme v Česku pořádně nakopnout herní startupy
GRIP Studios