Karel Komárek znovu investuje do zdraví. Spolu s ostatními posílá dvě miliardy korun do výrobce prstenů Oura

Miliardář Karel Komárek spoluinvestoval do chytrého prstenu Oura

Foto: Oura/KKCG

Měření kvality spánku je téma, které nabírá na čím dál větším významu. Protože to, jestli kvalitně a zdravě spíte, může určit vaši náladu a produktivitu během celého dne. Není proto divu, že pro monitoring spánku existuje několik aplikací, králem oboru je však chytrý prsten Oura Ring, do kterého nyní putují dvě miliardy korun v nové investici, na níž se podílel i český miliardář Karel Komárek.

Komárek do původem finské společnosti Oura vstoupil podle Seznam Zpráv v rámci investičního kola Series C přes svou skupinu KKCG, respektive venture kapitálový fond Jazz Venture Partners. Ten cílí na takové firmy, které se zaměřují na zlepšování výkonnosti člověka, přičemž KKCG je v něm největším podílníkem. Stejný fond spolu s KKCG ostatně investoval stovky milionů i do německé fitness aplikace Freeletics.

V aktuálním kole pak stál po boku zvučných investorských hráčů jako Temasek nebo The Chernin Group. Dohromady Oura vybrala 100 milionů dolarů (2,1 miliardy korun), tedy více než trojnásobnou sumu než loni v březnu, kdy proběhlo Series B. Celkově tvůrce jednoho z nejkomplexnějších prstenů pro měření nejen spánku, ale i zdraví obecně nasbíral v investicích přes 148 milionů dolarů, které průběžně putují do vývoje či marketingu.

oura-2

Titanový prsten Oura Ring

Foto: Oura

Jinak tomu nebude ani teď. Jak zástupci finské firmy pro TechCrunch zmínili, nová investice bude sloužit pro hardwarový i softwarový výzkum a vývoj, najímání nových lidí (včetně klíčových rolí jako šéf vědy), marketing a zákaznickou zkušenost. To vše proto, aby neustále posouvali svůj vlajkový produkt kupředu a dostávali do něj maximum nových, užitečných funkcí.

I když totiž Oura Ring začínal především jako elegantní měřič spánku, který je možné nosit celý den k mikině i drahému obleku, dnes dokáže pomocí vnitřních senzorů měřit i tělesnou teplotu nebo aktivitu, respektive váš denní pohyb. Všechny informace se pak promítají do mobilní aplikace a nechybí ani synchronizace s aplikacemi pro zdraví od Googlu či Applu.

Do dnešního dne měla společnost prodat přes půl milionu svých titanových prstenů, přicházejících v různých barvách, přičemž obzvlášť silné období přišlo s pandemií koronaviru, kdy se lidé o své zdraví začali více zajímat. Na benefity tohoto nositelného zařízení se namotaly i prestižní sportovní soutěže, například NBA a WNBA, zápasnické UFC nebo závodní NASCAR.

Zajímavé je, že například Kalifornská univerzita v San Francisku využila prsten k předvídání potenciálních příznaků covidu. Nehledě na to, že samotná firma darovala prsteny i exponovaným zdravotníkům v první linii, kteří se o covidové pacienty starali. Dá se tedy říct, že i Oura z nelichotivé pandemické situace vytěžila a zároveň pomohla ostatním.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.