Komorní a zároveň efektivní. Coworking IDL nabízí sdílená pracoviště s propojením na startupový byznys

Šéf operací firmy IdeaSense Marek Jirásek a Ladislav Karkoška z Pharma Venture

Foto: CzechCrunch

Vybrat si v dnešní době ideální coworkingový prostor nemusí být snadné. Především pokud pracujete v Praze, otevírá se vám široká paleta různých sdílených pracovišť, která mají své specifické výhody. Mezi nimi vyčnívá i Coworking IDL na Smíchově, jenž se nesnaží být obrovským komplexem pro maximum klientů, nýbrž komornějším prostředím určeným pro klidnou práci.

„Nechtěli jsme udělat další prostor sdílených kanceláří, kde by hrály prim jen židle a stůl. Současně jsme nechtěli ani místo, které by trpělo pro svou rozlehlost a množství lidí,“ říká pro CzechCrunch Marek Jirásek, šéf operací české společnosti IdeaSense, která je jedním ze dvou investorů Coworkingu IDL.

Proto se spojili s Ladislavem Karkoškou z investiční firmy Pharma Venture, který se stal nejen druhým investorem, ale také přinesl svou zkušenost ze známého pražského K10 Coworking (nyní Impact Hub K10), kde byl hlavním investorem a finančním ředitelem. Začátkem předloňského roku dali hlavy dohromady a vymýšleli zázemí, které by jejich požadavky splňovalo.

Vedle komornějšího prostředí s potřebným vybavením byla jedním z klíčových požadavků pro Coworking IDL, nacházející se přímo u tramvajové zastávky Arbesovo náměstí, možnost propojení klientů s lidmi ze startupů a inovačních projektů. Ostatně to má být cíl celého prostoru – pokusit se zprostředkovat ideální napojení na ty, kteří ve startupovém byznysu a inovacích umí chodit.

cidl-1

Coworking IDL sází spíše na komornější prostředí

Foto: Coworking IDL

„Například stavební společnost Wienerberger zde s naší podporou dokázala vymyslet, jak používat roboty pro stavbu zdí. Vznikl tady ale i projekt pro školení pracovníků v prodejnách Tesco pomocí virtuální reality nebo portál zdravotních služeb Doktor.cz,“ uvádí Jirásek několik úspěšných příkladů, které se v Coworkingu IDL dostaly z papíru do praxe.

Velkou roli v celém konceptu hrají i lidé ze společnosti IdeaSense, respektive koncept inovační laboratoře Idea Delivery Lab, který spolu s Karkoškou vytvořili. Coworking IDL je pak nadstavbou této laboratoře a podle Jiráskových slov zapadá do celkového pojetí, jak Idea Delivery Lab k jednotlivcům i firmám přistupuje a podporuje je. „Jsme rozděleni do několika zón, přičemž každá z nich plní jiný úkol a kdykoliv je zapotřebí, je možné sáhnout po zkušených designérech a dalších specialistech z řad IdeaSense,“ dodává Jirásek.

Součástí celého Idea Delivery Labu jsou atypicky navržené týmové kanceláře, profesionálně vybavená laboratoř pro uživatelské testování či fokus zóny pro soustředěnou práci s možností videokonferencí či menších schůzek. Nechybí ani odhlučněné telefonní místnosti pro individuální práci nebo malá kavárna. O design nábytku a doplňků podle zadání investorů se pak postaral architekt Luka Križek.

„Vedle jednotlivců a menších týmů míříme i na zajeté společnosti, které u nás mohou pořádat firemní workshopy, skupinová školení, teambuildingy, vernisáže nebo třeba neformální večírky Klidně i na naší terase v šestém patře,“ popisuje Jirásek další možné využití tohoto prostoru, jehož kompletní pronájem například na večerní event stojí 2,5 tisíce korun.

„Neobvyklé je, že projekt není primárně zaměřen na výdělek. Cílem je udržet vyrovnané hospodaření firmy. Chceme totiž poskytnout dostupné, ale kvalitní zázemí inovačním týmům, startupům i jednotlivcům.“ doplňuje Ladislav Karkoška a dodává, že aktuálně jejich služeb využívá jedenáct společností, respektive asi čtyři desítky lidí.

Byť zástupci Coworkingu IDL věří, že tento koncept by mohl uspět i v zahraničí, zatím se do cizích zemí nehrnou. Naopak chtějí budovat svou klientskou základnu výhradně v Česku, kde za loňský rok dosáhli obratu 2,9 milionu korun a mimo jiné navázali partnerství s neziskovými projekty, jako jsou Nadační fondy Filantia a Spolu to dáme.

Partnerem článku a CzechCrunche je společnost IdeaSense. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.