Křetínský zvětšuje svůj mediální dosah ve Francii, kupuje tamní vydavatelství Editis
Český miliardář má už v zemi menšinový podíl v novinách Le Monde a prostřednictvím holdingu CMI vlastní i tituly jako Elle či Marianne.
Daniel Křetínský po několika měsících opět rozšiřuje svoje hájemství na mediálním trhu ve Francii. Prostřednictvím společnosti International Media Invest, která funguje pod jeho Czech Media Invest, kupuje knižní vydavatelství Editis. To prodává mediální společnost Vivendi. Cenu transakce strany nezveřejnily, podle dřívějších odhadů se může pohybovat mezi 14 až 22 miliardami korun.
Už když se o vyjednávání objevily první zprávy, Křetínský uvedl, že s Editis, což je druhé největší vydavatelství ve Francii, má dlouhodobou vizi. „Jsem si vědom odpovědnosti, kterou s sebou taková akvizice nese vzhledem ke kvalitě společností, které skupinu tvoří, a jejich místu v dějinách francouzské intelektuální sféry,“ vyjádřil se.
Editis je knižní vydavatelství, za první čtvrtletí roku hlásí tržby ve výši 150 milionů eur, tedy 3,5 miliardy korun. Proti loňsku jde nicméně o mírný pokles. Vivendi si pochvaluje především segment turismu, které prý překonává zbytek trhu.
Informaci o prodeji vydavatelství uvedlo jako součást tiskové zprávy o výsledcích celé skupiny za první čtvrtletí roku. Celá transakce je pro ně především způsobem, jak ovládnout svého rivala, mediální společnost Lagardère. Vivendi ji chce koupit, ale na to potřebuje souhlas antimonopolních orgánů Evropské unie.
Ty ale hlídají, aby žádná ze společností v podobných transakcích neovládne příliš velkou část trhu – prodej Editis je tak způsobem, jak se části dosahu na mediálním trhu zbavit. I Vivendi ve zprávě uvádí, že prodej je součástí kroků „v rámci navrhovaného spojení společností Vivendi a Lagardère“.