Kvůli ženě si koupil jednosměrnou letenku do Brna. Portugalec pak v Česku vybudoval úspěšný byznys

Sounds Good Agency se specializuje na vývoj e-shopů na Shopify a mezi své klienty řadí třeba prodejce Okay.cz nebo Manu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

david-simoesStory

Foto: Sounds Good Agency

David Simões, zakladatel Sounds Good Agency

0Zobrazit komentáře

Portugalec David Simões se do Brna přestěhoval přes osmi lety kvůli své teď už manželce. Poznal se s ní v Portu, svém rodném městě, když tam studovala v rámci evropského univerzitního programu Erasmus. Tehdy přitom bydlel se svým bratrem a pracoval na noční směny v McDonaldu. I když studoval na třech různých vysokých školách IT, tanec a teologii s filosofí, ani jednu z nich nedokončil a místo toho v Česku rozjel vlastní podnikání.

„Koupil jsem si jednosměrnou letenku do Česka a po dvou týdnech jsem si našel práci díky jazykům,“ přibližuje Simões s tím, že mluví portugalsky, španělsky, anglicky, italsky a nyní již také česky. Po roce pak přestoupil do vývojářské agentury Ents, kde vedl oddělení e-commerce se zaměřením na řešení Shopify, což je globálně působící platforma, na které běží e-shopy a jež je konkurentem českého Shoptetu.

V roce 2018 se Simões rozhodl zkusit štěstí na vlastní pěst. „Z mého malého oddělení se stal největší zdroj příjmů celé firmy. Viděl jsem příležitost vybudovat něco velkého sám. Po dlouhých diskusích jsem toto oddělení odkoupil a vytvořil z něj samostatnou vývojářskou společnost zaměřenou čistě na Shopify,“ popisuje vznik agentury Sounds Good Agency.

Ta je podle Simõese do teď v Česku a na Slovensku jedinou agenturou certifikovanou jako Shopify Expert. „Většina firem jsou prostými partnery Shopify. Tím se může stát každý, když se zaregistruje do jejich partnerského programu. Experts jsou mnohem menší skupinou lidí, kteří byli individuálně prověřeni přímo Shopify,“ přibližuje. Mezi podobně zaměřené agentury u nás patří například Digismoothie, Magexo nebo Ideal eshop.

Nastal okamžik, kdy jsem se musel rozhodnout mezi rodinou a podnikáním.

Během let na trhu Sounds Good pracovalo pro více než stovku e-commerce firem, aktuálně mezi svých přibližně patnáct klientů řadí například prodejce elektroniky Okay.cz, funkční jídlo Mana, osvětlení Ledvance, platební bránu GoPay či startup Foxdeli. Během posledních dvanácti měsíců prý agentura vygenerovala deset milionů korun v tržbách s padesátiprocentním růstem a nachází se blízko bodu, kdy se překlopí z červených do černých čísel.

„Během let 2021 a 2022 jsme nerostli tolik, jak bychom si přáli,“ přiznává Simões. Sám se totiž musel z byznysu stáhnout, jeho teprve dvouletý syn měl diagnostikovaný nádor na mozku. „V tomto období jsem nebyl ve firmě k dispozici, jak bych potřeboval. Nastal okamžik, kdy jsem se musel rozhodnout mezi rodinou a podnikáním,“ říká.

Kvůli tomu Simões začátkem loňska agenturu prodal dvěma spolupracovníkům Robinu Navrátilovi a Joaovi Antunesovi s opcí pro zpětný odkup, který využil nyní v srpnu a v Sounds Good má opět nabýt třicetiprocentní podíl. „Díky bohu je teď zdravý a já jsem připraven posunout se dál,“ říká Simões.

Sám Simões přitom nikdy neplánoval, že jednou bude budovat byznys. „Jedna z mála podnikatelských rad, které jsem kdy dostal, byla od mého otce, abych to nedělal,“ směje se s tím, že právě tehdy odstartovala jeho podnikatelská dráha, která jej nakonec dovedla k vlastní agentuře.

Se Sounds Good Agency přitom pořád vidí velký potenciál, kam může růst. „Když jsme v roce 2016 začínali, v Česku jsme byli jediní, co mluvili o Shopify. Nyní již existuje přes deset českých agentur a freelancerů, kteří s touto platformou přímo spolupracují,“ přibližuje Simões. Za zásadní v rozšiřování Shopify na zdejším trhu označuje moment, když před několika v Česku spustilo vlastní platební bránu.

„Poptávka se zvětšuje a místní obchodníci Shopify jako alternativní řešení přinejmenším registrují,“ popsal pro CzechCrunch nedávno také Tomáš Pěnka, ředitel agentury Digismoothie se specializací na tuto platformu. Dle jeho odhadu u nás na Shopify funguje kolem dvou tisíc e-shopů z celkového počtu asi padesát tisíc. „O tom není diskuse, Shopify si i do Česka přišlo urvat kus trhu a žádný hráč není v bezpečí,“ věří Simões.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym