Leo Express utržil přes 600 milionů a dostal se ze ztráty. Letos očekává dvojnásobek cestujících

Dopravní společnost loni přepravila 1,7 milionu zákazníků, letos podle ředitele Petera Köhlera očekává 3,5 milionu.

Peter BrejčákPeter Brejčák

leo-express

Foto: Leo Express

Vlak Leo Expressu

0Zobrazit komentáře

Česká dopravní společnost Leo Express loni dosáhla tržeb 603 miliony korun, předloni byly na úrovni půlmiliardy. Zároveň vykázala čistý zisk čtyři miliony korun, dostala se tak z předloňské ztráty tři miliony korun. V minulém roce přepravila více než 1,7 milionu zákazníků a očekává, že letos dosáhne tržeb ve výši více než miliarda korun a přepraví přibližně 3,5 milionu zákazníků. Za rok 2024 mají urazit stroje Leo Expressu přibližně pět milionů vlakokilometrů.

Konsolidovaný EBITDAR (zisk před úroky, daněmi, odpisy, amortizací a nájemným) za rok 2023 přesáhl 140 milionů korun s meziročním nárůstem o 175 procent. Společnost dále uvedla, že loni splatila všechny své bankovní půjčky a nadále využívá finanční a operativní leasing.

„Výkon skupiny Leo Express za rok 2023 jsme více než zdvojnásobili, zlepšili jsme ziskovost a pravděpodobně překročíme miliardu v tržbách za rok 2024 s cílovými 3,5 milionu zákazníků,“ komentuje generální ředitel dopravní společnosti Peter Köhler.

V létě Leo Express plánuje několik novinek ve svém jízdním řádu. V červnu rozšíří síť denních spojení na trase Praha–Ostrava přidáním spojů do Lvova a také zvýší četnost letních spojů mezi Prahou a Krakovem. Dopravce také nedávno spustil regionální a příměstské vlaky v oblasti Žitného ostrova, tedy mezi Bratislavou a Komárnem.

Firma také dokončuje instalaci zabezpečovacího zařízení ETCS na komerčních linkách mezi Prahou, Ostravou a Košicemi či Krakovem. Kromě toho pracuje také na posílení internetového připojení ve svých spojích. Nedávno také představila novou vizuální identitu pro vlaky v České republice, na Slovensku a v Polsku s výraznější oranžovou barvou.

Leo Express je soukromý železniční a autobusový dopravce, společnost v roce 2010 založil podnikatel Leoš Novotný. V současnosti jsou hlavním akcionářem španělské státní dráhy Renfe.

S přispěním ČTK