Český Livesport opět vyrazil na nákupy. Nově mu patří zpravodajský startup Tapito
Desítky milionů uživatelů po celém světě sledují každý měsíc nejnovější zprávy a především aktuální výsledky sportovních klání díky české společnosti Livesport. Její weby a mobilní aplikace nabízejí zpravodajství ze 38 sportů, ale pražské technologické firmě s globálním dosahem to nestačí. Livesport chce vybudovat robustnější zpravodajskou platformu a pomoci mu má i nová akvizice.
Livesport se rozhodl koupit tuzemskou aplikaci Tapito, která v jedné aplikaci agreguje nejnovější zprávy z celého českého internetu a uživateli nabízí přesně takové zprávy, jaké ho zajímají. Až dosud patřilo Tapito do startupového akcelerátoru Bolt operátora O2, který do firmy investoval před více než třemi lety několik milionů korun. Nyní Tapito od Boltu odkoupil Livesport.
„Hodláme využít know-how Tapita se zpracováním stovek webových zdrojů ke vzniku unikátní zpravodajské platformy, kterou uvedeme ještě letos. Na webu i v mobilních aplikacích umožníme uživatelům odběr zpráv přímo na míru jejich preferencím s cílem stát se jedním z předních zdrojů informací v českém digitálním prostoru,“ prozradil plány zakladatel Livesportu Martin Hájek (na úvodní fotce).
Žádná ze zainteresovaných stran nechce výši částky, kterou Livesport Boltu zaplatil komentovat, nicméně podle odhadů CzechCrunche se jednalo o obchod v řádech desítek milionů korun. Od zmíněné investice před několika lety o Tapitu nebylo příliš slyšet. Podle poslední účetní závěrky za rok 2017 se navíc zatím projektu stále nepodařilo otočit do zisku, když prodělal několik milionů korun. Tapito nekomentuje ani počet svých uživatelů.
Bude tak zajímavé sledovat, jak Livesport nyní se zpravodajskou aplikací naloží. „Projekt plánujeme postavit na vyspělejší analýze obsahu webových médií a umožnit uživatelům číst jen o tom, co je zajímá,“ prozradil pro CzechCrunch Martin Hájek, podle kterého sice zpravodajského obsahu generují média dostatek, ale problém vidí v jeho nízké přístupnosti.
„Livesport hodlá obsah vhodně kategorizovat a nabídnout uživatelům v co nejpřístupnější formě. Technologický přístup nám rovněž umožní expanzi na zahraniční trhy,“ doplňuje plány Hájek. Jeho Livesport začal svůj globální výsledkový servis obohacovat o agregátor sportovního zpravodajství od loňského světového šampionátu ve fotbale a letos má přijít kompletní zpravodajská platforma.
Zastavit se navíc ani tady Livesport nehodlá. Vybudovat chce v budoucnu také vlastní televizi, v rámci níž by mohli diváci snadno sledovat jednotlivé zápasy z různých sportů a turnajů. Velkým plánům na další rozšiřování svých služeb se nelze divit. V loňském roce Livesport utržil 1,7 miliardy korun, a tak má velké množství prostředků pro další růst a také investice. Tapito totiž není první.
Již loni na podzim Livesport v čele s Martinem Hájkem, jehož jmění odhaduje magazín Forbes na 7,5 miliardy korun, investoval do přepravního startupu Liftaga, a to rovnou více než 100 milionů korun. Začátkem letošního roku pak technologický obr se sídlem v pražských Nových Butovicích koupil také společnost Pragosport, která je držitelem vysílacích práv na nejvyšší českou fotbalovou ligu.