Messi nám zdvojnásobí příjmy, hlásá Inter Miami. Zápas se blíží, pomalu se formuje nová Barcelona
Už v sobotu ve dvě ráno odehraje Argentinec debutové utkání v dresu floridského celku. Vstupenka stojí skoro 30 tisíc, dresy se nestíhají tisknout.
Jihoameričan, který většinu své profesionální kariéry hrál v Evropě, míří do Severní Ameriky, aby ukázal, že nepotřebuje peníze Blízkého východu k tomu, aby pořád bavil celý svět. Lionel Messi už pomalu obléká růžový dres, utahuje své adidasky a chystá se na první zápas v barvách Interu Miami, který proběhne zítra ve dvě ráno našeho času. A přesně to bude úvodní moment, který mimo jiné pomůže určit byznysovou budoucnost jeho nového chlebodárce. Očekávání jsou velká.
Inter Miami už několik týdnů na vlastní kůži poznává, co to znamená takzvaný Messiho efekt. Příchod jednoho z nejlepších fotbalistů všech dob na Floridu vyvolal obří zájem nejen v samotném městě, ale také napříč celými Spojenými státy. Ačkoliv tam evropský fotbal oproti tomu americkému – a dalším typickým sportům jako baseball nebo basketbal – stále zaostává, i díky Lionelu Messimu rychle nabírá na popularitě.
Ostatně se stačí podívat, co oznámení nové posily způsobilo na sociálních sítích, především pak těch klubových. Inter Miami za úvodních pár hodin po ohlášení Messiho příchodu zčtyřnásobilo počet sledujících na Instagramu na 4,5 milionu, přičemž dnes sedí na číslu okolo 10,5 milionu a nové fanoušky denně nabírá v tempu desítek až stovek tisíc. Jde o jednoznačně nejsledovanější klub Major League Soccer (MLS).
Čísla na sociálních sítích ale nejsou to nejdůležitější, co se byznysu klubu týče. Bývalý slavný fotbalista David Beckham, který Inter Miami učebnicově vybudoval a naučil Američany lásce k „pravému fotbalu“, moc dobře věděl, co Messiho příchod udělá se zájmem diváků o jejich zápasy. Ať už ty domácí, tak ty venkovní. Prodeje vstupenek se totiž rozpohybovaly takovým tempem, že to žádný tým z MLS nepamatuje.
Leo’s first week in 📸🎥🧵⬇️ pic.twitter.com/O3Je17UmZ1
— Inter Miami CF (@InterMiamiCF) July 20, 2023
Zájem o lístky na fotbalová utkání byl tak enormní, že se to odrazilo na cenách – a to rovnou o stovky procent. Podle serveru TicketIQ vyletěly vstupenky na domácí zápasy o 459 procent, na venkovní o 558 procent. Na vyhlížené klání Interu Miami proti mexickému týmu Cruz Azul, které v sobotu ve dvě ráno proběhne v rámci poháru Leagues Cup a do kterého Messi poprvé nastoupí, tak nejlevnější cena lístku na sekundárním trhu stojí v přepočtu skoro osm tisíc korun. Ta nejvyšší? Klidně i 28 tisíc korun.
Na hranici čtyř tisíc korun se pak pohybuje většina nadcházejících, už ligových domácích zápasů. A jakmile Inter Miami vyjede s Messim pryč z města, konkrétně třeba do Los Angeles začátkem září, nejlevnější vstupenka přesahuje i hranici jedenácti tisíc korun. To už jsou velké skoky oproti standardním, oficiálně nabízeným cenám za lístky, které bez takzvaného Messiho efektu stály okolo jednoho tisíce korun.