Milion zásilek, obrat 150 milionů. Logistická Authentica míří na pozici dvojky trhu

Během letoška chce Authentica Fulfillment investovat do skladu a automatizace, kapacitu tak navýší na 2,5 milionu odbavených zásilek ročně.

Peter BrejčákPeter Brejčák

litavec

Foto: Authentica

Petr Litavec, šéf Authentica Fulfillment

1Zobrazit komentáře

E-shopům zajišťuje outsourcing logistiky, tedy takzvaný fulfillment, a kromě skladování a chystání objednávek klientům nabízí také výrobu obalů,  tisk na obaly a lahve nebo kompletaci v chráněné dílně. A klienti na to slyší. Brněnská Authentica Fullfilment podle vlastního vyjádření loni dosáhla obratu 150 milionů korun, zdvojnásobila počet klientů na pětapadesát a zároveň expedovala milion zásilek.

„Po zhruba dvou letech příprav na straně kapacit a softwaru jsme naplno šlápli do získání nových klientů a rozšiřování svých služeb. Navzdory zvyšující se konkurenci je na trhu obrovský hlad po kvalitních a komplexních logistických službách, který stávající hráči nejsou schopni uspokojit,“ komentuje výsledky šéf Authentica Fulfillment Petr Litavec.

Letos se firma podle něj chystá na přesun do většího skladu a také investovat do jeho automatizace. Slibuje si od toho efektivnější využití skladových prostor, nižší chybovost a odlehčení pracovníkům ve skladu. „Lidí na trhu není tolik, abychom mohli dál udržitelně růst, proto je pro nás automatizace klíčová v dalším rozvoji. Zvládneme toho více se stejným počtem lidí,“ vysvětluje Litavec.

Fulfillment je nejnovější divizí brněnské skupiny Authentica, která se dosud zaměřovala zejména na služby pro retail, jako je výroba vybavení prodejen, dekorací, obalů nebo tisk. Authenticu založil v roce 2003 Miroslav Hanák jako firmu na vytváření reklamních nosičů a postupně se od pár stojanů vypracovala ke značkám jako Hugo Boss, C&A či Philips a k téměř půlmiliardovému obratu. Před třemi lety pak skupina ke svému byznysu přidala i logistické služby.

Pro celkem 55 e-shopů Authentica Fulfillment loni vyexpedovala přes milion zásilek, podle Litavce má ale již nyní nasmlouvané zakázky na dalších zhruba 500 tisících zásilek ročně, další jsou v jednání. Díky většímu skladu a automatizaci firma očekává výrazné navýšení kapacit. „Koncem roku bychom chtěli být schopni bezproblémově odbavit až 2,5 milionu zásilek ročně a stát se jedním ze dvou největších fulfillmentů v Česku,“ komentuje Litavec.

Diskuze (1)

Novinka

Anonym
"Například automatické doplňování adres využívá pouze 44 procent e-shopů" -Já se spíše modlím, aby to ty zbylé nenapadlo.