Neřeší jen papírování, ale ovlivňují strategii celých firem, říká o HR manažerka OpenTextu. Proto je učí lépe využívat data

Peter BrejčákPeter Brejčák

opentext-sh

Foto: OpenText

Sandra Tiskens, regionální VP pro střední a východní Evropu v OpenTextu

Společnost OpenText na českém trhu působí už patnáct let, a byť je to největší kanadská softwarová firma s více než 14 tisíci zaměstnanci, v tuzemsku jde o relativně neznámé jméno. „To se musí změnit,“ přiznává pro CzechCrunch Sandra Tiskens, regionální viceprezidentka OpenTextu pro střední a východní Evropu.

„V minulosti naši technologii distribuovali hlavně naši partneři. Ačkoliv naše řešení ve výsledku ovlivňuje miliony lidí, často o značce OpenText ani nevědí,“ pokračuje Tiskens. V tuzemsku si kanadská společnost vybudovala jméno zejména jako součást řešení SAP, v němž OpenText nabízí rychlou integraci několika svých produktů. S nimi se zaměřuje na oblast tzv. enterprise information management (EIM), tedy zjednodušeně řečeno na zpracování dat.

Vyvíjí přitom několik různých produktů pokrývajících například management zákaznické zkušenosti, byznys procesů a dalších oblastí. Produkty OpenTextu tak nabízí řešení pro řízení a zabezpečení firemních informací. Kombinují přitom nástroje pro integraci lidí, procesů a souvisejících dokumentů, které klientům pomáhají zvýšit produktivitu, zajistit prokazatelnost specifických dokladů a celkově snížit náklady na ukládání dat.

opentext

Foto: OfficeLovin

Kanceláře společnosti OpenText v anglickém Readingu

„Pro všechny tyto oblasti OpenText nabízí produkty, které je možné nasadit samostatně. Skutečná síla EIM je ale skrytá v kombinaci všech komponent do jednoho řešení a stejně tak firmy mohou získat potřebnou informační výhodu oproti konkurenci,“ říká Tiskens s tím, že právě data ve firmách ukrývají největší potenciál.

Informace jsou totiž podle Sandry Tiskens krví každé organizace, často však s nimi firmy neumí pracovat správně. Ty nejúspěšnější společnosti dokážou data, která jsou vždy aktualizovaná, zpracovávat rychle, bezpečně a zaměstnanci k nim mají přístup odkudkoliv na světě. I v reakci na pandemii koronaviru nyní poptávka firem po řešeních, která jim takové zpracování dat nabídnou, roste.

Jednou z nejdůležitějších oblastí, na které se teď společnosti podle OpenTextu zaměřují, je HR, které se muselo v době pandemie taktéž výrazně proměnit, a nejde přitom jen o nutnost přestat používat papíry. Nejčastější problém v náboru přitom spočívá v tom, že většina dat se zpracovává mimo základní enterprise software, obsah je často nestrukturalizovaný a roztříštěný v rámci několika různých procesů.

Kvůli tomu často vznikají prodlení, chyby a duplicity, navíc může docházet také k porušování bezpečnostních protokolů. HR oddělení proto stále častěji hledají systémy pokrývající celý „životní cyklus“ zaměstnance, tedy od jeho náboru přes různá školení či změny pracovní náplně až po ukončení spolupráce.

„Investice do řešení na správu dat firmám poskytuje pevný základ pro zajištění compliance, podporu inovací i k posílení firemní značky, aby přilákala nové talenty. Posílením HR týmů firmy nejen zvyšují efektivitu procesů a snižují náklady, ale ulehčují a urychlují zaměstnancům práci v každém oddělení,“ říká Sandra Tiskens.

Oddělení HR se tak podle regionální viceprezidentky OpenTextu přesouvají z tradiční pozice, kdy řešila zejména administrativu, do role strategického partnera pro celou firmu. Důvod je jednoduchý – se správně nastavenými procesy dokáže HR šetřit zdroje firmy, práci zaměstnanců i IT oddělení.

sentien2-min

Přečtěte si takéČeský Sentien vybral na Kickstarteru 13,5 milionu na inovativní sluchátkaSluchátka, která ráno nasadíte a zapomenete na ně. Český startup Sentien vybral na Kickstarteru už přes 13 milionů

„Zažíváme nejrychlejší, nejhlubší a nejpříznivější technologickou disrupci v dějinách. Přichází práce odkudkoliv, bezkontaktní maloobchod, digitální dodavatelské řetězce, rozmach koncových bodů. Firmy potřebují nová řešení a potřebují je ihned,“ popisuje Tiskens s tím, že OpenText svým klientům nabízí řešení, jak správně s informacemi pracovat, jak je třídit, odlišit od dezinformací a jak získat důležité vhledy.

„V následujících letech se podnikání bude digitalizovat a propojovat po celém světě bez ohledu na odvětví i velikost jednotlivých společností. Vytvoří se tak nové pracovní příležitosti, obchodní modely a pravděpodobně se dočkáme většího přesunu od B2B k B2C komunikaci,“ predikuje Sandra Tiskens.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost OpenText. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.