Gesty beze slov baví svět. Khaby Lame je už nejsledovanější na TikToku a bude propagovat i krypto

V rámci nové spolupráce s burzou Binance bude lidi vzdělávat v oblasti webu 3.0. Přijde také kolekce NFT.

khaby-lame

Foto: Hugo Boss

Khaby Lame během představovací akce módní firmy Hugo Boss

Jeho příběh je fascinující. V poklidu si pracoval v továrně nedaleko italského Turína a střádal peníze do rodinné kasičky. Nehnal se za žádnou slávou. Pak se ale objevil covid – a spolu s ním vyhazov z práce. I přes urgenci jeho otce, aby si našel novou práci, se tehdy absolutně neznámý Khabane Lame zavřel do svého pokoje a natáčel videa na TikTok. A to mu změnilo život. Dnes je Khaby Lame nejsledovanějším tvůrcem na této platformě, když před pár dny překonal influencerku Charli D’Amelio, a díky jeho velkému vlivu si ho zavolala další velká firma.

Khaby Lame, který proslul pro svá vtipná reakční videa, v nichž nemluví, jen používá sarkastická gesta rukama, se nově stal ambasadorem společnosti Binance Binance binance-logoBinance je největší kryptoměnová směnárna na světě. Investorům nabízí k obchodování přes… 2017Kajmanské ostrovyChangpeng Zhao Více informací , největší kryptoměnové směnárny na světě, která jen loni měla utržit v přepočtu přes 470 miliard korun. Spolu s ní se bude slavný tiktokový umělec snažit lidem přibližovat svět kryptoměn a na ně navázaných technologií včetně takzvaného webu 3.0 (o to se ostatně snažíme i my v rámci našeho speciálu Průvodce světem krypta).

Součástí této spolupráce, jejíž finanční podmínky zůstávají skryté, bude i participace na unikátní kolekci na bázi NFT NFT bayc-1NFT je jedna z oblastí světa kryptoměn. Jde o nezaměnitelné tokeny (non-fungible… Více informací , jejíž jednotlivá díla budou moci lidé kupovat. Díky tomu se tak stanou jejich certifikovanými majiteli zapsanými na blockchainu. Něco podobného ostatně chystá i portugalský fotbalista Cristiano Ronaldo, který s Binance taktéž navázal spolupráci a bude s ní krypto propagovat.

„Své sledující považuji za svou rodinu a vždy hledám nové výzvy a zajímavý obsah, který bych s nimi mohl sdílet. Na web 3.0 jsem byl zvědavý už nějakou dobu a chopil jsem se příležitosti ohledně toho spolupracovat s lídrem, jako je Binance, protože se dokonale shoduje s tím, co obvykle praktikuji já – dělat složité věci snadno a zábavně pro všechny,“ říká Khaby Lame ke své nové spolupráci.

khaby-lame-hugo-boss

Přečtěte si takéZ továrny k obřím celebritám. Khaby Lame i beze slov přitahuje davy a ironickým gestem dobývá TikTok

Ani Khaby Lame, ani Binance zatím nepřibližují detaily tohoto partnerství. Kryptoměnová směnárna (s jejíž spoluzakladatelkou máme mimo jiné exkluzivní rozhovor nejen o investicích v Česku) nicméně láká na to, že bude „němý komik“ lidem vysvětlovat svět kryptoměn svým typickým zábavným způsobem, a sice především přes dnes už ikonická gesta rukama a ironickým výrazem ve tváři.

„Khaby se stal kulturní ikonou a jedním z nejzábavnějších tvůrců na světě. Líbí se nám jeho šarm a smysl pro humor. Myslíme si, že nám přinese relevanci a vztahovost při rozšiřování přijetí webu 3.0, okolo kterého pořád panuje tolik nuancí a dezinformací. Právě to, že budeme mít na palubě Khabyho, nám pomůže vyvrátit některé mýty,“ zmiňuje James Rothwell, globální viceprezident pro marketing v Binance.

Zda půjde o správný tah, uvidí svět v nadcházejících měsících, kdy se tvůrčí spolupráce naplno rozjede. Lze očekávat, že hlavním kanálem pro propagaci značky bude Khabyho účet na TikToku, kde má přes 145 milionů fanoušků (o zhruba čtrnáct milionů více než letos v únoru) a je na této čínské sociální síti nejsledovanějším tvůrcem planety. Nedávno totiž překonal influencerku a tanečnici Charli D’Amelio (143,4 milionu sledujících).

Pro italsko-senegalského influencera, jehož videa jen na TikToku mají přes 2,3 bilionu reakcí, navíc nejde o první velkou spolupráci v jeho ne tak dlouhé zábavní kariéře. Na začátku letošního roku podepsal placenou spolupráci s německou módní značkou Hugo Boss – a rázem se objevil ve velké kampani, jejíž součástí je i modelka Hailey Bieber, manželka Justina Biebera, dále rapper Future, boxer Anthony Joshua nebo další modelka Kendall Jenner.

Pro Hugo Boss jde navíc o jednu z nejzásadnějších kampaní v historii. Slavný brand se totiž rozdělil na dvě hlavní značky. Ta první, Hugo, míří na svou dosavadní cílovku ve věku mezi 25 až 40 lety, zatímco Boss cílí na takzvanou generaci Z, tedy zákazníky do 25 let. Právě té je Khaby klíčovou součástí. A podle prvních vyhodnocení firmy má jeho „ambasadorství“ nevídaný úspěch.

V minulosti nicméně Khaby Lame spolupracoval také s jednotlivci. A nutno říct, že velmi zajímavými. V jednom ze svých videí měl například legendárního italského fotbalistu Alessandra Del Peira, který hrál v jeho oblíbeném Juventusu – s ním parodoval rozříznutí jablka. Viděn byl také s kanonýrem Zlatanem Ibrahimovićem a zná se i s tvůrcem Facebooku Markem Zuckerbergem.

Khaby Lame se tak dostal do pozice, kdy si za různé produktové propagace může účtovat slušné peníze, s čímž mu pomáhá jeho manažer Riggio Alessandro. A byť si ještě tichý, ale vysoce gestikulativní tvůrce nemůže za příspěvek říkat přes 30 milionů korun jako Cristiano Ronaldo na Instagramu, i tak se mu prezence na TikToku byznysově vyplácí.

Khaby si má za jedno propagační video účtovat zhruba jeden milion korun. Celkově má jeho průměrný měsíční výdělek činit něco okolo čtyř milionů korun, což ovšem vychází nejen ze sponzorovaných příspěvků, ale také z dalších „skrytých“ partnerství a prodaného zboží z jeho e-shopu. Jeho jmění se pohybovat na hranici třinácti milionů dolarů.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.