Obrat se nekoná, Mall Group s Allegrem u nás během tří měsíců propálily přes půl miliardy
E-commerce gigant Allegro ukázal výsledky za první čtvrtletí. Zatímco polské operace mu dále rostou, u nás pokračuje ve výrazné ztrátě.
Allegru se daří doma v Polsku, ale u nás je situace už méně veselá. E-commerce hráč, pod kterého spadá i Mall Group včetně e-shopu CZC, ve čtvrtek publikoval své hospodářské výsledky za první tři měsíce letošního roku. V Polsku firma nadále roste – celkem prodala zboží (GMV) za více než 79 miliard korun s meziročním růstem o deset procent. Silná byla také ziskovost (EBITDA) na úrovni přes 4,7 miliardy korun s meziročním růstem o 36,6 procenta.
Zato pohled na mezinárodní působení nadále ukazuje nepříznivý vývoj. Právě sem Allegro zařazuje výsledky skupiny Mall Group z pěti zemí, e-shop CZC, ale také tržiště Allegro.cz a nedávno spuštěné Allegro.sk. Navzdory vstupu tržiště na nový trh zaznamenal celkový objem prodaného zboží meziročně propad o 8,1 procenta na 4,2 miliardy korun.
I když výrazně, a to až o 75 procent, stoupl počet prodaného zboží na šest milionů kusů, průměrná útrata v přepočtu na jednoho nakupujícího klesla o 26,6 procenta na necelé čtyři tisíce korun. To dokazuje, že i když stoupá počet zákazníků Allegra, nakupují na něm spíš menší a méně cenné zboží, než jak byli zvyklí například na e-shopech Mall a CZC. Indicie a zákulisní informace už dříve naznačovaly, že CZC zvoní umíráček.
To následně vede i ke stoupající ztrátě (upravená EBITDA) – během letošního prvního kvartálu ve srovnání se stejným obdobím loni se navýšila o 63,7 procenta na 661 milionů korun. Zatímco ztráta českého a slovenského tržitě Allegro dosáhla 320 milionů korun, segment Mall Group ji vykázal na úrovni 350 milionů.