Od šachů k luxusním kufrům. Lionel Messi se stal tváří Louis Vuitton, kampaň nabírá velké ohlasy

Ani fotbalový míč v barvách LV nesmí chybět. Hvězdný Argentinec se znovu objevil v obklopení toho nejvyššího luxusu.

Filip HouskaFilip Houska

lionel-messi-lv

Foto: Louis Vuitton/Instagram

Lionel Messi v nové kampani pro Louis Vuitton

0Zobrazit komentáře

Před pár měsíci se stal mistrem světa, v marketingových kruzích luxusních značek je ale v poslední době znám hlavně jako ten, kdo sedí nad exkluzivním kufříkem a hraje na něm šachy se svým úhlavním rivalem Cristianem Ronaldem. Lionel Messi se pro Louis Vuitton stal velkou hvězdou, a proto na jeho tvář teď slavný francouzský módní dům vsadil znovu. Vystřelil s velkou kampaní na cestovní zavadla, která začíná dominovat Instagramu. A přesah má až k Jonymu Iveovi, někdejšímu šéfdesignérovi Applu.

Aura okolo argentinského fotbalisty Lionela Messiho už dávno překračuje zelené trávníky lemované desítkami tisíc skandujících fanoušků. Jeden z nejlepších hráčů planety – a především aktuální mistr světa – má obrovský význam i pro firmy, které nutně nejsou z fotbalového oboru. Aby také ne, když jeho jméno znají úplně všichni a umí se velmi dobře prodávat na sociálních sítích, kde má ostatně i nejlajkovanější fotku v historii Instagramu.

Proto hvězdný fotbalista, momentálně hájící barvy pařížského klubu PSG, dlouhodobě spolupracuje například s americkou společností PepsiCo, která je známá hlavně pro výrobu limonády Pepsi, ale i iontových nápojů Gatorade či brambůrků Lay’s. Nebo se sítí restaurací Hard Rock Cafe, která podle něj vymyslela vlastní rostlinný burger. Vedle toho má také uzavřené partnerství s kryptoměnovou burzou Socios.

Koncem loňského roku se nicméně objevila kampaň s Louis Vuitton – a ta všechny ostatní na nějakou chvíli zastínila. Luxusní módní značka, spadající do portfolia konglomerátu LVMH nejbohatšího muže světa Bernarda Arnaulta, přišla s nápadem vyobrazení šachové partie mezi Messim a neméně slavným fotbalistou Cristianem Ronaldem. A právě na něj teď navazuje další, větší marketingovou kampaní.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Louis Vuitton (@louisvuitton)

Louis Vuitton ji pojal tak, jak má ve zvyku – elegantně a exkluzivně. Messi v ní pózuje s luxusními cestovními zavazadly z edice Horizon, která na sobě mají ikonické piktogramy a přicházejí ve zpravidla známých „louisvuittonských“ barvách. V letištních prostorách ji nafotil uznávaný britský fotograf Glen Luchford, jenž své zkušenosti z módního průmyslu sbíral například v magazínech Vogue a Harper’s Bazaar, přičemž spolupracoval také s Gucci.

Slavné francouzské značce se do ní podařilo dostat i hravý prvek v podobě fotbalového míče, opět ve vlastním osobitém stylu. Oproti předešlé šachové partii s Ronaldem, která se k překvapení skoro všech fotila zvlášť a fotbalisté spolu nebyli v jedné místnosti, navíc nevyjadřuje soustředěnost a „nerozhodný stav“ (jak odhaluje rozložení figurek na šachovnici), ale spíše cestovatelského ducha. A minimálně na sociálních sítích se novému nápadu nadmíru daří.

Za necelých šest hodin se na jedné fotce na oficiálním instagramovém účtu Louis Vuitton sešlo přes půl milionu lajků, podstatně více, než je standardem u jiných zveřejněných fotek. Podobná čísla začíná generovat také o pár hodin později sdílené video, které si na svůj účet dal i samotný Messi – za prvních třicet minut na příspěvek nasbíral přes 300 tisíc srdíček, za dvě hodiny později už překonal 900 tisíc. Teď už má přes 1,3 milionu.

Jestli kampaň na kufry, na jejichž návrzích se podílel i designér Marc Newson, dlouholetý parťák bývalého šéfdesignéra Applu Jonyho Ivea (s nímž rozjel i společné studio), překoná zmíněnou šachovou partii, která za pár dní od zveřejnění nasbírala desítky milionů reakcí, je otázkou. Stejně tak se neví, za jaké peníze Messi s LV spolupracuje, podle odhadů se ale suma pohybuje v řádech milionů dolarů.

Messi si obecně z různorodých partnerství vydělává pro běžného smrtelníka jen stěží představitelné sumy. Jen doživotní sponzorská smlouva s Adidasem mu má ročně vynášet přes 19 milionů dolarů, respektive 400 milionů korun, přičemž v roce 2020 si měl ze všech partnerství, která má uzavřená, přijít na více než 30 milionů dolarů, tedy přes 600 milionů korun. A do toho se samozřejmě nepočítají výdělky z hraní – PSG mu má platit přibližně 40 milionů dolarů ročně (850 milionů korun).

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Louis Vuitton (@louisvuitton)