Ojeté vozy se prodávají i v západní Evropě. Česká služba Carvago pro nákup ojetin online míří do Německa

Jakub Šulta, spoluzakladatel a CEO společnosti Carvago

Foto: Carvago

Říká se, že Česká republika je vděčným odběratelem ojetin, o které již není na západě zájem. Zda by mohl být na západě zájem o českou platformu, přes kterou lze ojeté vozy nakupovat online, nyní zkusí zjistit European Auto Group. Projekt financovaný investiční skupinou Portiva totiž se svou platformou Carvago expanduje do Německa.

Carvago se narodilo do doby, která nemá v automobilovém průmyslu obdoby. Pandemie zprvu zavřela kamenné autobazary a následně hranice, takže nešlo ojeté vozy ze zahraničí dovážet. To byl však teprve začátek. Nedostatek čipů způsobil, že se automobilkám propadají produkční objemy, což prodlužuje čekací dobu na nový vůz.

Celá tato situace má za následek zvýšený zájem o ojeté vozy, které lze díky novým platformám, jako je právě Carvago, nakupovat stejně jednoduše jako například nový spotřebič. Tuto možnost chce Carvago po České republice, Slovensku a Polsku nabídnout také zákazníkům v Německu, a tím odstartovat svou expanzi na západ.

Ten největší

Carvago se netají ambicemi stát se největším prodejcem ojetých vozů v Evropě s obratem přesahujícím jednu miliardu eur (25 miliard korun) a se sto tisíci kusy prodaných vozů ročně. Všechny tyto mety chce platforma pokořit během následujících tří let a expanze je pro jejich zdolání nezbytnou podmínkou.

Do Německa Carvago míří s nabídkou celkem 650 tisíc vozů, přičemž cílem společnosti je do konce roku zobchodovat na evropské úrovni 500 vozů měsíčně s měsíčním obratem 250 milionů korun. V příštím roce již hovoří o dvou tisících vozů prodaných za jeden měsíc a měsíčním obratu dosahujícím téměř jedné miliardy korun.

carvago7

Carvago chce změnit hru na poli ojetých vozů

Foto: Carvago

„Carvago roste extrémně dynamicky. V České republice již patříme mezi největší prodejce ojetých automobilů a vstup na německý trh je klíčovou fází naší probíhající mezinárodní expanze,“ říká Jakub Šulta, CEO Carvaga. V Česku prý prodá přes 300 vozů měsíčně, což má dle Šulty stavět jeho službu mezi tři největší prodejce ojetin u nás.

„Ročně se v Německu prodá přibližně sedm milionů vozů z druhé ruky a v pandemickém roce 2020 se na tamním trhu ojetin protočilo více než 100 miliard eur. Jsem přesvědčen, že díky široké nabídce kvalitních prověřených vozů a komplexitě poskytovaných služeb máme všechny předpoklady k tomu, abychom si z tohoto koláče ukousli významný podíl,“ dodává Šulta.

Prověřený vůz dovezený před plot

Právě podmínky nákupu vstřícné vůči zájemci o nový vůz patří mezi hlavní lákadla, na které Carvago upozorňuje. Tradiční kamenné autobazary totiž nemají u řidičů vždy tu nejlepší pověst a Carvago se snaží upozornit na to, že nákup vozu online může být sázkou na větší jistotu. Do nabídky společnosti se totiž dostávají jen kompletně prověřená auta, přičemž podle Carvaga projde revizním sítem jen každý desátý prověřovaný vůz.

Na zakoupený automobil navíc společnost dává záruku šesti měsíců a k tomu nabízí možnost vrácení peněz do 14 dnů, pokud není majitel se svým novým miláčkem spokojen. To vše doprovázejí služby, jako je kompletně celé vyřízení nákupu vozu online, další hloubkové prověření vozu pro maximální jistotu o jeho technické způsobilosti či možnost nechat si automobil dovézt až domů před plot.

„Jsme připraveni německé zákazníky přesvědčit, že online nákup auta může probíhat naprosto komfortně, z pohodlí domu a zároveň bez jakéhokoli rizika spojeného s případnými budoucími poruchami vozů kvůli skrytým vadám nebo například nedodržování servisních intervalů. Speciálně pro německý trh máme vedle partnerů Dekra či TÜV alokovanou síť 400 lokálních speciálně vyškolených techniků,“ říká Jakub Šulta.

carvago2

Proces prohlídky vozu, který se neobejde bez dat od Cebie

Foto: Carvago

Jak v nedávném rozhovoru pro CzechCrunch prozradil Pavel Svoreň, generální ředitel skupiny Portiva, pod kterou Carvago spadá, západní expanze platformy Německem teprve začíná. V plánu jsou další země, jako je Rakousko, Španělsko či Itálie. Portiva má navíc v úmyslu investovat do západních technologických společností, aby celý proces nákupu ojetých vozů online technologicky ještě více posílila.

Naplnění výzvy stát se největším prodejcem ojetých vozů v Evropě totiž nebude jednoduché. Podobné cíle si totiž klade řada dalších společností, mezi kterými je i Aures Holding, majitel značek jako AAA Auto či Mototechna, který již zahájil svou expanzi na západ pod hlavičkou společnosti Driverama. Ta chce zákazníkům též nabídnout pohodlný online nákup ojetých vozů podpořený sítí mikropoboček u partnerských autoservisů a dalších subjektů.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.