Oppenheimer s 86 procenty porazí Dunu, Barbie i Napoleona. Česká AI předpovídá úspěch filmů ještě před premiérou
Umělá inteligence od Kinoboxu prý dokáže odhadnout úspěch či neúspěch filmu několik měsíců dopředu. U Barbie se zatím celkem trefuje.
Domácí filmový portál Kinobox představil neobvyklou novinku – hodnocení filmů ještě před tím, než se objeví v kinech. Například očekávaná letní bomba Oppenheimer si podle nástroje využívajícího umělou inteligenci vyslouží vysokých 86 procent. „Naším cílem je lidem pomoci s výběrem kvalitního filmu, který teprve vstupuje do kin. Nebo je navnadit na snímky, jejichž premiéra se blíží,“ říká šéf Kinoboxu Radim Horák.
Před pár dny byste na stránkách Kinoboxu u Barbie, která právě míří i do českých kin, viděli hodnocení od umělé inteligence. Teď už se ale příběh plastové legendy dostává ke skutečným kritikům a divákům. Počítačovou predikci 80 procent tak na českém filmovém portálu v době vydání článku nahradila „opravdová“ hodnota 82 ze sta. Ta se samozřejmě ještě bude měnit s narůstajícím počtem lidí, kteří budou Margot Robbie a Ryana Goslinga coby Barbie a Kena na plátnech sledovat. Ale už teď se nabízí zajímavé srovnání.
Kinobox u chystaného Napoleona od gladiátorovského režiséra Ridleyho Scotta ukazuje očekávané hodnocení 81 procent. Barbie tedy oproti původnímu AI předpokladu v souboji se slavným vojevůdcem prozatím vítězí. Alespoň podle vývojářského studia Elevup, jehož nástroj pomocí umělé inteligence pro Kinobox hodnocení filmů předpovídá. „Díky množství dat v naší databázi dokážeme predikovat úspěch či neúspěch filmu několik měsíců dopředu,“ popisuje novinku Radim Horák, ředitel Kinoboxu.
„Je to kombinace umělé inteligence a pohledu na předchozí hodnocení a další informace. Čím déle a s čím větším počtem dat budeme učit naši neuronovou síť, tím lepšího výsledku v budoucnu budeme schopni dosáhnout,“ odpovídá šéf Elevupu Daniel Jay Lett na dotaz, jestli to prostě není jen spočítání a zprůměrování starších hodnocení. Nástroj sleduje například úspěšnost předchozích filmů zúčastněných herců, scenáristů a režisérů, ale také jejich současný status ve světě filmu.
„Tedy veškeré již zhodnocené výsledky a filmové recenze. A to i ze světa a s ohlasy po jisté době. Napříč filmy, seriály a dalšími díly. Musíme si uvědomit, že například Bruce Willis byl před dvaceti lety dost jiný herec než v posledních filmech, ve kterých se objevil. My tento aktuální trend zohledňujeme,“ upřesňuje Horák. A dodává, že nejpřesnější hodnocení tak logicky získají díla, ke kterým bylo publikováno co nejvíc informací – a do nichž jsou zapojeni tvůrci a herci, o kterých platí totéž.