Pavel Riegger má za sebou první rok v čele Trasku. Expanzí zahájil technologické dobývání Evropy

„Pravidelně monitoruji trh a v Česku a na Slovensku jsem zatím nenašel silnou konkurenci. Jsme silní v integraci a k tomu máme data,“ říká CEO Trasku.

pavel-riegger-trask

Foto: Trask

Pavel Riegger, CEO české technologické společnosti Trask

Udělat z Trasku do několika let technologickou jedničku v Evropě. S takovým cílem nastoupil na začátku loňského roku do vedení miliardové české společnosti Pavel Riegger a během uplynulých dvanácti měsíců vybudoval pevné základy pro to, aby mohl ambiciózní plány dál plnit. „Za těch dvanáct měsíců jsme toho společně dokázali mnoho,“ hodnotí šestačtyřicetiletý Riegger, který dokázal zvětšit tým o dvě stovky nových posil a rozjel celoevropskou expanzi firmy, jež vyvíjí technologická řešení zejména pro lídry v oblasti bankovnictví, průmyslu a energetiky.

V loňském fiskálním roce, který skončil v červnu 2021, utržil Trask zhruba 1,2 miliardy korun. Letošní čísla tak bude mít zkompletovaná až za pár měsíců, ale Pavel Riegger loni v našem podcastu říkal, že plánuje růst minimálně o 30 procent ročně. Do několika let chce totiž v tržbách přesáhnout pět nebo šest miliard korun a k tomu mají pomoci právě aktivity v zahraničí. Firma už stihla otevřít pobočky ve Velké Británii, Rakousku, Německu i na Slovensku a plánuje pokračovat.

Právě nakopnutí zahraniční expanze byl důvod, proč se zakladatel Trasku Filip Tománek rozhodl najmout nového CEO. Sám se přesunul do role provozního ředitele a spolu s dalšími akcionáři teď sleduje, jak firma roste pod Rieggerovým vedením. „Mandát, který jsem od spoluvlastníků získal, je opravdu silný. Hodně si toho vážím. Vize, kterou se v současnosti snažím Trasku vtisknout, se neliší od toho, na čem jsme se domluvili,“ ohlíží se za prvním rokem ve funkci Riegger, který 16 let působil na jedné z vedoucích pozic v EY.

Hbitější než velké korporáty

Mezi dosavadní hlavní milníky řadí to, že se z Trasku stala firma, která se neřídí domněnkami, ale svá rozhodnutí má podložená kvalitními daty. A také že se ještě více zaměřila na takzvaný client-centric přístup. V rámci něj se snaží prohlubovat znalosti potřeb svých klientů a být jim co nejvíce strategickým partnerem. „Podařilo se nám také udělat první akvizici s Bell & Hurry za dobu, která by byla ve větším korporátu nemožná,“ říká Riegger. Právě větší rychlost a menší byrokracii si po odchodu z EY pochvaluje.

„Nemusím čekat na rozhodnutí někoho z Polska, kdo mě přesměruje na někoho do Francie a ten zase do Velké Británie, kde mnohdy nemají ponětí o tom, jaké jsou lokální potřeby. Rozhodnutí, která děláme, jsou jen na nás,“ popisuje výhody práce v Trasku Pavel Riegger, byť už i Trask má přes 800 zaměstnanců a je z něj velká společnost, která, jak už zaznělo, stále více působí mezinárodně. Její šéf si tak dle svých slov aktualizuje profesní síť kontaktů včetně těch ve Spojených státech.

trask-bellhurry

Foto: Trask

Šéf Trasku Pavel Riegger a zakladatel agentury Bell & Hurry Lukáš Zazvonil

Vedle toho teď prý nejčastěji – když se zrovna nevěnuje rodině – tráví večery studováním technologických trendů, které se rychle mění a rozvíjejí, chce si tak udržet prst na tepu doby. „Pravidelně monitoruji trh a v tom českém a slovenském jsem zatím nenašel silnou konkurenci. Jsme silní v integraci a k tomu máme data,“ je přesvědčen šéf Trasku a doplňuje: „Někdo jiný může být v datech sice silnější, ale už nemá integraci na takové úrovni jako my. Nebo je silný v datech, ale schází mu know-how v oblasti portálů. Nebo umí portály, ale chybí mu expertiza v cloudu.“

Právě díky kombinaci dovedností a expertizy v různých oblastech má tuzemská technologická společnost, která sídlí v Praze na Pankráci, dál růst. Aktuálně obsluhuje několik stovek klientů z řad bank, pojišťoven, telekomunikačních i energetických hráčů a také z průmyslu. Zaměřuje se mimo jiné na práci s daty, robotizaci, digitalizaci, umělou inteligenci a různé zlepšování procesů napříč firmami, ať už interně nebo směrem ke koncovým zákazníkům. Stále větší příležitosti se přitom i díky zahraniční expanzi otevírají také před samotnými zaměstnanci Trasku.

„Jsem bytostně přesvědčený, že práce na zahraničních projektech – v jiném jazyce a v jiné kultuře – vede k tomu, že se člověk stává zkušenějším a silnějším,“ říká Pavel Riegger. Dnes už podle něj navíc není nutné odcestovat, velkou přidanou hodnotu vidí také v práci na dálku. Své řízení firmy zároveň postavil na otevřenosti a sdílení názorů a myšlenek, které mají posouvat všechny kupředu. Sám ostatně říká, že pořád ještě musí potírat svou znalostní mezeru, neboť nevyrůstal jako vývojář.

„Rád bych, aby lidé své názory sdíleli ještě daleko víc, aby mi častěji dávali zpětnou vazbu. Myslím, že to je ta nejlepší služba, kterou můžeme lidem poskytnout. Všichni totiž děláme chyby a díky zpětné vazbě se nad nimi můžeme pokaždé zamyslet, vzít informaci s otevřenou myslí a poučit se z ní nebo zkusit danou věc udělat znovu a lépe,“ dodává šéf Trasku. I tento otevřený přístup má teď pražské firmě pomoci splnit si ambiciózní růstové cíle.

Partnerem článku je společnost Trask. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Ondřej Holzman

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.