Pekelně povedená premiéra. Diablo IV hlásí rekordní tržby 666 milionů dolarů
Je to tak trochu, jako se píše v bibli: „Kdo má rozum, ať sečte číslice té šelmy. To číslo označuje člověka a je to číslo šest set šedesát šest.“
Jaká jiná hra by měla vyjít šestého šestý? A jaká jiná hra by se měla chlubit tím, že dosáhla na šest set šedesát šest milionů dolarů? Samozřejmě Diablo IV, nejnovější hit od Blizzard Entertainment, který díky fantastické marketingové kampani i díky skvělému zpracování osvědčeného videoherního receptu hlásí rekordní start. Jenom to podobně rekordní převzetí herní firmy Microsoftem se v posledních dnech komplikuje.
Přesná čísla vývojáři z Blizzardu neprozrazují. Ale vzhledem k démonické povaze své hry mohli míru úspěchu nového Diabla alespoň originálně přiblížit. Za pět dní od vydání minulý týden hlásí překonání doslova ďábelského čísla – 666 milionů dolarů v tržbách. Tedy téměř patnácti miliard korun. To je nejpovedenější start blizzardího titulu v historii studia. A samozřejmě biblická narážka, číslo 666 je známkou rouhavé šelmy a je často spojované s antikristem a ďáblem.
Diablo IV je pokračováním jedné z nejznámějších videoherních značek a dlouhých jedenáct let po třetím dílu nejnovější přírůstek v sérii nyní sklízí velmi pozitivní recenze. Ty oceňují především návrat k temnějšímu a syrovějšímu pojetí příběhu i vizuální stránky. Stejně tak kvitují hratelnost, která možná není až tolik revoluční, ale sází na (a násobí) to nejlepší a osvědčené z dřívějších titulů.
Jak společnost dále uvádí, tržby Diabla IV za úvodní týden překonávají i ty největší letošní kasovní úspěchy filmového průmyslu. Pekelně povedená premiéra strčila do kapsy třeba Super Mario Bros. ve filmu nebo Strážce galaxie 3. Dokonce zastiňuje sumu, na kterou si v tomto roce přišly hororové filmy. Tvůrci hry též připomínají úspěch dalších her vydavatelství Activision Blizzard. Call of Duty: Modern Warfare II loni stačilo deset dní na překonání miliardy dolarů v tržbách.
https://www.youtube.com/watch?v=XV4zVqb9vWc
Miliardové a milionové jsou mimochodem i herní statistiky fantasy akce. Blizzard ve výčtu zajímavých čísel uvádí, že během prvního týdne hrdinové čelící hordám démonů pobili 276 miliard nepřátel. A že dohromady už miliony lidí ve hře nastřádaly více než třicet tisíc let Diabla IV: „Dost času na to, abyste zhlédli úplně všechno na YouTube, a ještě vám 13 500 let zbylo.“
Kromě navázání na nesmírně populární sérii nové Diablo těží i z masivní marketingové kampaně. Reklamy na hru se objevily v metropolích po celém světě od Londýna přes Soul až po New York. Právě v posledně jmenovaném městě navíc účinek reklamy znásobila přírodní katastrofa. Požár z kanadského Québecu totiž i americké město zahalil do narudlého kouře. Reklama s hláškou „Vítej v pekle, New Yorku“ na Manhattanu tak dostala nový rozměr.