Posuňte svůj startup na další úroveň. CzechCrunch otevírá přihlášky do Startup Academy Rise

Ať už se potřebujete s produktem dostat na trh, najít cílovou skupinu, správnou polohu pro firmu, nebo oslovit investora – Startup Academy umí pomoct. 

Iva BrejlováIva Brejlová

sa_rise-2

Foto: CzechCrunch

Naše akademie hledá začínající startupy

0Zobrazit komentáře

Startup Academy CzechCrunche právě otevřela nové kolo přihlášek. Do roky a investičními miliony prověřeného programu hledáme startupy, které se chtějí uchytit na trhu, rozšířit se na nový nebo třeba sestavit tým či vylepšit svůj produkt. A vedle toho zažít tu pravou startupovou atmosféru tvroby, networkingu, prezentací a zdravé míry adrenalinu při lovení obchodních či investičních partnerů. Startupová akademie se opírá o propracovaný program i síť desítek profesionálů napříč obory.

Co slibuje, to už reálně doručila. Startup Academy má za sebou ukončené čtyři běhy. Projekty, které jí prošly, ohlásily pět investic v objemu přes dvacet milionů korun. Jeden z absolventů se může pochlubit prodejem svého nápadu společnosti Albi, další pak specifickým místem na trhu a řada jednání s investory či partnery navíc probíhá.

Startup Academy Rise je program pro začínající podnikatele, tedy ty, kteří potřebují vystavět základní patra svého byznysu. Škála pokročilosti startupu se pohybuje od nápadu přes takzvané MVP, tedy minimální životaschopný produkt, až po ty firmy, které mají první zakázky, pohybují se na trhu, ale stojí o správné nasměrování procesů ve firmě, kultury či prostě rady zkušenějších.

Chcete si vymalovat budoucnost o tisících zákazníků ročně a milionech v obratu tak, jako se to podařilo projektu ArtMoment? Nebo si ze snů vylepených v deníčcích vybudovat byznys, co koupí Albi, jako se to povedlo projektu Mementerra? Najděte si své hrdiny a přihlaste se.

Více

Každý startup v akademii získá podle konkrétních potřeb vlastního mentora, který mu pomůže definovat vysněný cíl a dostat se k němu. Vedle toho Startup Academy obsahuje řadu workshopů s odbornými lektory, bohaté možnosti networkingu, možnosti medializace i přístup k záznamům seminářů a možnost využít coworkingové prostory WorkLounge.

Program vychází z potřeb startupů, které prošly dosavadní Startup Academy – jde o firmy a projekty jako Tanganica, Dobrobot, ArtMoment, E-Cafe Bike, Didit, Macromo, Pepper Field, Lakmoos, InvestBay a mnohé další. A každý startup si z něj může odnést právě to, co on sám potřebuje.

Na velikosti přitom nezáleží. Když se do Startup Academy přihlásila Kamila Zahradníčková, měla firmu Lakmoos, ale byla v ní prakticky sama. Po půl roce od ukončení akademie už měla tým dvaceti lidí a startup získal první andělskou investici. „Investor nemusí být vždy nutné zlo, ale může i pomoci a stát se hodnotným partnerem. Díky Startup Academy jsme nasbírali velkou síť partnerů, na které se kdykoliv můžeme obrátit,“ chválí si.

Startup Academy má za sebou ukončené čtyři běhy a prošlo jí celkem 85 startupů, další dvě skupiny v příštích týdnech čeká slavnostní závěr včetně prezentace projektu před investory a dalšími profesionály. Na něj se chystá jak 22 startupů v úvodních fázích podnikání ve Startup Academy Rise, tak patnáctka pokročilých startupů, které už jsou na trhu usazené a hledají možnosti expanze a dalšího škálování produktu v rámci akademie pro pokročilé, takzvané Startup Academy Masterclass.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Do aktuálně otevřeného běhu je možné se hlásit za zvýhodněnou Early Bird cenu do 31. ledna, běžné přihlášky pak uzavíráme 23. února. Nováčky uvedeme do programu 7. března, kdy Startup Academy oficiálně otevíráme zahajovací snídaní za účasti investorů. Finálový večer s prezentací startupů a oceněním nejlepšího projektu, o kterém hlasuje odborná porota, pak proběhne 20. června. Vítěz získá ceny od CzechCrunche i partnerů.

Partnery projektů Startup Academy jsou Sedlakova Legal a Presto Ventures. Coworkingové prostory pro účastníky zajišťuje WorkLounge.

Český Daytrip propojuje řidiče s turisty ve 110 zemích a přidává další. Teď nabírá přes 200 milionů

Služby startupu dohromady využilo již 850 tisíc cestujících, z toho jen loni 350 tisíc, kdy se zároveň rozšířil do 20 nových zemí. Expandovat plánuje dál.

Peter BrejčákPeter Brejčák

daytrip-founders-min

Foto: Daytrip

Zakladatelé Daytripu Tomáš Turek, Valeriia Pshenychna, Jiří Sváček, Markéta Bláhová a Jan Prokop

0Zobrazit komentáře

Když cestujete a chcete se v cizí zemi dostat z jednoho města do druhého a nemáte auto, jste většinou odkázáni na veřejnou dopravu. S ní vám ale mohou ujít zajímavá místa a památky, které jednoduše nejsou na trase. Co s tím? Alternativu se snaží nabízet česká platforma Daytrip, jež turisty propojuje s místními řidiči, a to už ve více než 110 zemích po světě. Jen loni se rozšířila do další dvacítky států a nyní hlásí uzavření dalšího investičního kola.

V případě Daytripu nejde o cestování přímo s průvodcem, avšak ani jen o obyčejný odvoz v podobě soukromého transferu. Své místo platforma našla někde mezi, což turistům umožňuje poznat i místa, na která by jinak ani třeba nenarazili. Od jejího rozjezdu v roce 2015 tuto službu využilo 850 tisíc cestujících, z toho 350 tisíc v minulém roce. Síť řidičů se zároveň rozrostla na více než sedm tisíc.

Teď Daytrip oznámil získání dalšího finančního kola takzvané série B. Deset milionů dolarů (227 milionů korun) do něj vkládá skupina investorů vedených tchajwanským fondem Taiwania Capital se zaměřením na region střední a východní Evropy. K němu se přidali také stávající investoři Euroventures, J&T Ventures a Nation 1.

Dohromady již Daytrip nabral přes 400 milionů korun – ještě v roce 2017 získal 16 milionů, v roce 2020 šlo o 25 milionů, o rok později 15 milionů a v roce 2022 o 150 milionů. „Máme opravdu globální ambice, které se nám postupně daří naplňovat. Je proto skvělé pozorovat jednak náš růst, jednak také to, že se nám díky němu daří oslovovat další investory,“ komentuje ředitel Tomáš Turek.

Miliardový obrat

Cílem Daytripu je stát se platformou dostupnou pro miliony zákazníků po celém světě. Loni podle svého vyjádření dosáhl obratu zhruba jedné miliardy korun, přičemž spoluzakladatelka Markéta Bláhová v rozhovoru pro CzechCrunch před rokem prozradila, že samotné firmě zůstává asi pětina.

Investice má Daytripu pomoci s další expanzí, a to i ve Spojených státech, kde firma loni spustila kampaň v Kalifornii a pokračuje v tamní expanzi. „Tradiční destinace v Evropě nám rostou velmi zdravým tempem, nicméně dynamický rozvoj a nevyužitý potenciál vidíme hlavně u rozvíjejících se destinací v Americe, Asii a na Blízkém východě,“ přibližuje Turek pro CzechCrunch.

„Spuštění služby na Tchaj-wanu bylo na roadmapě už před investicí, nicméně od Taiwania Capital si slibujeme jak náhled na Tchaj-wan jako destinaci nebo pomoc s oslovením tchajwanských turistů v jiných destinacích, tak využití jejich široké sítě a mezinárodního přesahu, včetně zkušeností ze Silicon Valley,“ doplňuje Turek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Velkou výzvou pro cestovatelskou platformu byly zejména covidové roky 2020 a 2021, kdy se kvůli pandemii výrazně omezil globální cestovní ruch. Později mezinárodní turisty negativně ovlivňovala třeba válka na Ukrajině nebo dozvuky pandemie v jihovýchodní Asii. Někdy přitom podle Turka mají podobné události dopad na cestování na neočekávaných místech, jako nyní v souvislosti s útoky v Izraeli.

„Zatímco hlavně američtí turisté opět pochopili, že střední Evropa je pro ně pořád bezpečnou destinací, nově ruší například cesty do Francie v obavách z násilných propalestinských demonstrací. Asie pak pořád trpí stále nedostatečnou kapacitou letů do Evropy a postupným uzavíráním Číny,“ přibližuje Turek.

Z produktového hlediska Daytrip postupně spouští například levnou sdílenou přepravu v pro Čechy atraktivní Kostarice, postupně přidává také letištní transfery. Časem platforma plánuje otevřít obsah o tisících destinacích pro inspiraci a plánování cest, a to i pro klienty, kteří nevyužijí jeho dopravu.