Praha zvýhodní motocykly a skútry. Od jara budou moci jezdit v pruzích pro autobusy

Jízdní pruhy pro MHD v Praze mohou využívat také policisté, strážníci, záchranáři nebo taxikáři. Někde i cyklisté a nově přibudou motorky.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

praha-most

Foto: Anthony Delanoix/Unsplash

Pohled na pražský Jiráskův most

0Zobrazit komentáře

Do vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy městské hromadné dopravy v Praze budou moci vjíždět další dopravní prostředky. Vedle policistů, strážníků, záchranářů nebo taxikářů bodou nově určeny také pro motocykly a skútry. Některé úseky jsou otevřeny i cyklistům. Záměr schválil silniční správní úřad a město čeká na nabytí právní moci. Důvodem zavedení změny je zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. ČTK to dnes sdělil dosluhující primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). Pro autobusy MHD je v Praze vyhrazeno 66 kilometrů jízdních pruhů.

„Povolením motocyklů v buspruzích dojde nejen ke zvýšení bezpečnosti motorkářů, ale také k jejich zvýhodnění. To má pro město přínos, protože motorky zabírají mnohem méně veřejného prostoru při parkování než automobily,“ uvedl Scheinherr. Opatření je nyní vyvěšeno na úřední desce a vedení města čeká, až nabude právní moci. Podle náměstka se tak stane v lednu a následně bude během jara postupně měněno dopravní značení, čímž začne změna platit.

Novinka umožní i plynulejší a bezpečnější provoz. Motocyklisté a jezdci na skútrech často využívají pruhy k předjíždění kolon a pak se řadí zpět do jízdních pruhů mezi auta. Tyto manévry, které jsou často nebezpečné, nové opatření omezí, čímž se sníží riziko nehod. Bezpečnost se zvýší i pro cyklisty, protože je motocykly a skútry nebudou ohrožovat zmíněným přejížděním mezi pruhy. Cyklisté budou zároveň počítat s tím, že pruhy jezdí i motorky a skútry.

Plynulosti provozu autobusů ve vyhrazených pruzích se nové opatření nedotkne, protože rychlost motocyklů je srovnatelná s autobusy. „Proto nejsou očekávány negativní dopady,“ píše úřad v rozhodnutí.

Loni přibylo v Praze 4,4 kilometru vyhrazených jízdních pruhů, jejich délka se tak prodloužila na 66 kilometrů. Pruhy chce město rozšiřovat i do budoucna, prověřuje mimo jiné možnost jejich zřízení v Českobrodské ulici mezi zastávkami Blatov a Na Vaňhově, v Horoměřické ulici v celém stoupání z Šáreckého údolí k zastávce Bořislavka a v Náchodské ulici od hranice Prahy po okraj zástavby Horních Počernic.

S přispěním ČTK.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym