Přes 30 milionů kusů odeslaného zboží. Brněnská Authentica loni do práce zapřáhla 60 robotů
Logistická společnost v Brně rozjela automatizaci svého skladu, v němž spoléhá na šedesát autonomních robotů. Letos se chystá posílit v zahraničí.
Fulfillment, tedy outsourcing logistiky, prošel v uplynulém roce v podání brněnské společnosti Authentica poměrně velkou zatěžkávací zkouškou. Od začátku roku totiž firma směřovala svoji pozornost primárně na dlouho připravovanou automatizaci značné části svého skladu. „Ta je již od října 2024 klíčovou součástí provozu,“ pochvaluje si výkonný ředitel Petr Litavec.
Sám přitom uznává, že se zavádění systémů zahrnujících více než šedesát autonomních robotů neobešlo bez komplikací. „Podařilo se nám však vše ustát a nastavit systém do optimálního provozu. Nyní se chystáme na převedení dalších klientů do skladu s roboty a zároveň dál zefektivňujeme vychystávání objednávek,“ pokračuje šéf Authentica Fulfillment, která je součástí půlmiliardové české skupiny Authentica se zaměřením na dodávku retailových služeb.
Za rok 2024 odbavila 1,55 milionu zásilek (meziročně o půl milionu více), které dohromady zahrnovaly více než třicet milionů kusů zboží. Z Brna aktuálně společnost obsluhuje přes třicet klientů a poskytuje uskladnění zboží, design, výrobu, kompletace balení i vyřizování objednávek, u čehož podle vyjádření dosahuje 99,8procentní vychystávací přesnost. Mimo jiné pomocí unikátní technologie dokáže místo papírových etiket tisknout rovnou na sklo – takovým způsobem zdobí třeba i lahve pro Žufánka.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsLoni Authentica Fulfillment rozšířila své portfolio o nové komplexnější klienty včetně módního e-shopu Vuch nebo projektu OlaOla, který se zaměřuje na zdravou výživu a doplňky stravy. Právě OlaOla s pomocí pokročilé logistiky a skladových technologií rozšiřuje své působení na zahraniční trhy. Klienty nově oslovuje pod novou vizuální identitou, cílem rebrandingu bylo zpřehlednit nabídku služeb a reflektovat mezinárodní působení společnosti.
V nadcházejícím roce se Authentica Fulfillment chystá zaměřit na rozšíření klientské základny a optimalizaci onboardingu nových partnerů. Společnost plánuje další fázi automatizace s cílem zlepšit skladové operace, odstranit zbývající neefektivity a zajistit plynulejší procesy. V návaznosti na zvyšující se požadavky na fulfillment se firma připravuje také na rozšíření svých skladových kapacit do nových prostor.
„V roce 2025 plánujeme rozšíření svého fulfillmentu o sklad zaměřený primárně na B2B segment. Také budeme i nadále pokračovat s vylepšováním procesů automatizace, abychom efektivně zvládli až dva miliony objednávek ročně. Naším dlouhodobým cílem je být spolehlivým partnerem pro rostoucí e-shopy a poskytovat jim kvalitní služby, které podpoří jejich další růst a expanzi,“ přibližuje Litavec.
Součástí plánů je také posílení spolupráce se zahraničními e-shopy, především v regionu DACH, tedy v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Cílem je nabídnout efektivní logistická řešení firmám, které expandují na evropský trh a hledají flexibilního partnera pro outsourcing logistiky.