Pronájem e-shopu jako nejrychlejší vstup do e-commerce. Česká služba Upgates pohání přes tisíc online obchodů

daniel-pech

Foto: Upgates

Martin Pech, obchodní ředitel e-commerce platformy Upgates

Na internetu Češi loni nakoupili za téměř 200 miliard korun a očekává se, že letos se v online obchodech utratí zase o několik miliard více. Roste jak objem transakcí, tak i počet e-shopů. V Česku už jich je přes 42 tisíc a stále více jich vzniká i díky moravské službě Upgates, která e-shopy pronajímá a umožňuje je přizpůsobovat prodejcům podle potřeby. Právě to je jedna z jejích předností, protože šablonovité e-shopy to mají na trhu dle Upgates stále těžší.

„Rozmach e-commerce otevírá dosud nevídané možnosti prakticky všem obchodníkům. Zdaleka nejsnadnější cestou, jak se do internetového obchodního světa pustit, je přitom spuštění vlastního e-shopu na pronájmu,“ je přesvědčen Martin Pech, obchodní ředitel platformy Upgates, kterou provozuje společnost EVici webdesign. Ta začala už v roce 2003 vytvářet webové stránky, až postupně přešla právě k e-shopům.

V Česku a na Slovensku patří Upgates mezi nejpoužívanější kompletně lokalizovaná řešení. Základem robustní e-shopové platformy je několik základních šablon, které si však může každá firma libovolně přizpůsobit na míru, dále multijazyčnost usnadňující expanzi do zahraničí a celkem 164 různých funkcí. Mezi ty patří například možnost mít více e-shopů v rámci jedné administrace, API napojení pro koncové zákazníky nebo editor kódu pro rozsáhlé úpravy grafiky.

Upgates pronajímá e-shopy v několika tarifech, přičemž vždy platíte předem stanovený měsíční poplatek a svůj e-shop můžete kdykoliv vypnout. Jde o obdobný model, jako nabízí například tuzemská konkurence Shoptet. „Svým klientům nabízíme širší možnosti než Shoptet. U nás mohou využívat veřejné API pro vytvoření vlastního napojení, zpřístupňujeme editor kódu pro vlastní vzhled a umožňujeme prodej do více zemí z jedné administrace. Správa e-shopu díky tomu může být silně automatizovaná a tím pádem také pohodlná,“ popisuje Martin Pech.

upgates

Foto: CzechCrunch

Na platformě Upgates běží například e-shop Joyas.cz

Předností má být také cena. Upgates podle Pecha nabízí plnohodnotné řešení za zlomek ceny ve srovnání s e-shopy, jejichž měsíční pronájem může dosáhnout až 20 tisíc korun. Nejlevnější tarif Upgates vyjde na 450 korun měsíčně, nejdražší stojí 2 950 korun – v rámci vyšších tarifů zákazník získá navíc především více produktů a podporu dalších jazyků. Všechny funkcionality kromě podpory více jazyků jsou dostupné již od nejlevnějšího tarifu.

Se svou platformou míří Upgates zejména na segment středně velkých e-shopů, které vítají možnosti individuálních úprav grafiky a potřebují integrovat další služby, ale zároveň pro ně ještě nedává smysl nechat si postavit e-shop na míru. To je mnohonásobně dražší řešení. „Upgates zároveň využívají stovky malých e-shopů, které ve svém volném čase provozují jednotlivci. Obecně bychom tedy mohli říci, že pokud daný e-shop nepatří mezi top 100 až 200 v Česku, bude pro ně naše řešení vhodné,“ doplňuje Jan Rataj, CEO a zakladatel Upgates.

Aktuálně běží na Upgates zhruba 1 200 e-shopů, což představuje meziroční přírůstek okolo 60 procent. Do konce příštího roku by chtěla tuzemská firma počet klientů zdvojnásobit. „Mohlo by se zdát, že kdo chtěl podnikat na internetu, už s tím začal, nebo to alespoň zkusil. My si ale všímáme velmi silného trendu, kdy je přítomnost v online prostředí stále důležitější také pro provozovatele kamenných prodejen,“ dodává obchodní ředitel Martin Pech.

„Zákazníci si rádi vyberou zboží na internetu, avšak vyzvednou si ho osobně přímo v prodejně. E-shop je tedy vynikající cestou, kterou mohou za zlomek ceny nájmu kamenné prodejny oslovit nové zákazníky ve svém blízkém okolí,“ uzavírá Pech.

Partnerem článku je společnost Upgates. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Ondřej Holzman

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.