Ray-Bany podle Marka Zuckerberga. Dalším produktem Facebooku budou chytré brýle od italské ikony

Nové brýle Facebooku budou značky Ray-Ban

Foto: Facebook/CzechCrunch

Mark Zuckerberg má s virtuální i rozšířenou realitou ve své firmě velké plány a výrazně se jim přiblíží v době, kdy bude Facebook uvádět na trh další hardwarový produkt. Potvrdil totiž, že se jím stanou chytré brýle slavné italské značky Ray-Ban, o kterých se mluvilo loni v září. Sluneční brýle ovšem zdaleka nebudou tím jediným, co Facebook v tomto segmentu chystá.

Vyrobit brýle osazené chytrými technologiemi, díky nimž byste mohli doplnit reálný svět o užitečné digitální prvky, není žádnou přelomovou myšlenkou. Průkopníkem v této oblasti byl Google, nicméně obliba jeho Glass nenaplnila očekávání a teď se svými předělanými verzemi míří spíše na korporátní klientelu než běžné uživatele.

O něco podobného se pokusili i tvůrci sociální sítě Snapchat se svými Spectacles, pomocí kterých chtěli zaujmout hlavně mladé tvůrce. V neposlední řadě se spekuluje také o tom, že vlastní chytré brýle vyvíjí i Apple, ovšem nic zcela potvrzeného se na povrch zatím nedostalo. Loni se pak do hry více zapojil právě Facebook.

V září roku 2020 Mark Zuckerberg oznámil, že bude na chytrých brýlích pro běžné nošení spolupracovat s italskou skupinou Luxottica, pod kterou spadá mnoho značek včetně legendárních Ray-Banů. Při hovoru s investory, kterým Zuckeberg prezentoval své podařené výsledky za uplynulý kvartál, pak šéf Facebook potvrdil, že je skutečně vyrobí.

ray-ban

Legendární značka slunečních brýlí Ray-Ban

Foto: Ethan Robertson/Unsplash

O tom, kdy dorazí na trh, zatím nepadla zmínka, ale jedno je jisté – budou nadcházejícím hardwarovým produktem, který společnost stojící za nejrozšířenější sociální světa uvede. Podle informací, s nimiž přichází magazín The Verge, měly původně dorazit ještě letos, ale kvůli pandemii a komplikovanějším dodávkám komponentů se to nejspíš nestane.

Naneštěstí pro fanoušky nových technologií se zatím ani neví, v čem budou „facebookovské“ Ray-Bany unikátní, respektive co nabídnou. Podle všeho nemá jít o vymazlený headset pro virtuální realitu, nýbrž elegantní doplněk běžných dní, pomocí kterého by mělo být možné přijímat hovory, nahrávat hlasové zprávy a podobně. Údajně by neměly nabízet ani displej – naopak by mohly spolupracovat s aplikací v telefonu.

„Dalším produktem bude uvedení našich prvních chytrých brýlí od společnosti Ray-Ban, a to ve spolupráci s EssilorLuxottica. Brýle budou mít svůj ikonický tvar a umožní vám dělat docela šikovné věci,“ říkal Zuckerberg během hovoru investorům, které všeobecně zaujal jeho plán, jaký s Facebookem nadále má.

Sedmatřicetiletý podnikatel ohlásil poměrně ambiciózní vizi, v rámci které chce udělat z Facebooku takzvaný metaverse, což se dá laicky vysvětlit jako „budoucí podoba internetu, jehož součástí budou trvale sdílené 3D virtuální prostory propojené do jednoho virtuálního vesmíru“. Cílem této myšlenky by mělo být propojování lidí.

Právě na socializování lidí z různých koutů světa je Facebook (a jeho návazné služby jako Messenger, WhatsApp nebo Instagram) z podstaty postaven. Do budoucna by se však jeho platformy měly spojit a prim by v celém propojení hrála právě virtuální a rozšířená realita. K tomu ostatně dopomůže i divize Oculusu nebo sociální hub Facebook Horizon, který je na „virtuálních světěch” založen.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.