Renáta Kellnerová mění tvář PPF a otáčí ji víc na Západ. Budoucností skupiny jsou mé děti, říká
Počínání Renáty Kellnerové v čele PPF si všímá americká agentura Bloomberg, které nejbohatší Češka poskytla exkluzivní rozhovor.
Když nejbohatší Čech a většinový vlastník obchodního impéria PPF Petr Kellner před téměř třemi lety tragicky zahynul při leteckém neštěstí na Aljašce, málokdo věděl, jak vypadá jeho manželka. To se ale změnilo a Renáta Kellnerová je teď prakticky synonymem PPF. Právě tak uvádí ojedinělý rozhovor s nejbohatší Češkou americká agentura Bloomberg, které Kellnerová popsala, jaké má o fungování podniku představy nebo jak se zaměření skupiny otáčí víc na Západ.
Od převzetí kontroly nad PPF Renáta Kellnerová dohlíží na expanzi podniku a na jeho ústup z Asie. Rozsáhlý konglomerát, který má sídlo v Praze, dnes působí v pětadvaceti zemích, zaměstnává 61 tisíc lidí a věnuje se aktivitám v telekomunikacích, médiích, finančních službách či v elektronickém obchodování.
V rozhovoru, který Kellnerová vedla přes e-mail a jenž byl podle Bloombergu jejím prvním veřejným komentářem pro média od převzetí vedoucí úlohy v PPF, manažerka vypráví o náročných začátcích. Po manželově nečekané smrti se nejprve musela seznámit se složitými aktivitami podniku.
„První prioritou bylo zajistit stabilitu PPF a pak znovu začít rozvíjet podnikání,“ říká šestapadesátiletá Kellnerová, která zatím komunikovala s médii pouze formou oficiálních tiskových zpráv nebo prostřednictvím výročních zpráv skupiny. „Uvědomila jsem si, že PPF je pro mě osobní záležitost a že mým úkolem je připravit naše děti na to, aby jednou mohly tu skupinu samy vést.“