Rohlík začíná mazat uhlíkovou stopu svých mléčných produktů. Za jeden rok musí vysadit přes dva tisíce stromů

Zakladatel Rohlik.cz a skupinový CEO Tomáš Čupr a šéf českého Rohlik.cz Petr Pavlík

Foto: Rohlik.cz/CzechCrunch

Dostat vlastní mléčné výrobky mezi nejprodávanější sortiment, a ještě kompenzovat jejich veškerou uhlíkovou stopu skrze udržitelné projekty – tak zní plán Rohlíku s jeho novou značkou Miil. Udržitelná strategie pomůže největšímu tuzemskému online supermarketu v nejbližší době ušetřit stovky tun oxidu uhličitého a přispěje k výsadbě tisíců stromů, případně podpoří další projekty schopné kompenzovat uhlíkovou stopu produktů.

Ekologie a udržitelnost se stávají pro obchodníky stále důležitějším tématem. Platí to i pro Rohlik.cz, což ostatně potvrdil na nedávné konferenci CzechCrunch Onlajn Petr Pavlík, šéf tuzemského zastoupení značky. Mezi poslední projekty, kterými Rohlík reaguje na zvyšující se poptávku po ekologicky udržitelných výrobcích, je značka Miil, v rámci níž nabízí ekologicky odpovědné mléčné produkty.

Že je o podobné zboží zájem, dosvědčuje i fakt, že za dva měsíce prodejů patří položky nabízené pod touto značkou mezi nejoblíbenější sortiment. Vedle České republiky jsou dostupné také v Maďarsku a Rakousku a Rohlík ji plánuje nabízet také v Německu, kam vstoupí v následujících měsících. Také by ji chtěl dostat mezi tři nejprodávanější produkty v dané kategorii.

K tomu má napomoci maximální transparentnost, díky které je zákazníkovi nabízen takový výrobek, u kterého má jistotu, že uhlíková stopa, kterou za sebou produkt zanechává, bude náležitě kompenzována. Proto se Rohlík spojil s organizací CI2, která pro každý z 31 druhů mléčných výrobků, které jsou pod značkou nabízeny, vypočítala uhlíkovou stopu.

miil-rohlik

Privátní značka mléčných produktů Miil od Rohlik.cz

Foto: Rohlik.cz

„Již dlouho se diskutuje srovnání emisní zátěže centralizované dopravy produktů v porovnání s individuálními cestami do obchodních center. Proto bylo výzvou spočítat uhlíkovou stopu výrobků Miil a podívat se zblízka na její strukturu u jednotlivých produktů,“ komentuje tuto úlohu ředitel organizace CI2 Josef Novák.

„Vydali jsme se cestou transparentnosti, údaj o uhlíkové stopě najdou zákazníci na každé kartě produktu Miil na webu Rohlíku,“ doplňuje jeho slova komerční ředitel Rohlik Group Olin Novák. Díky výpočtu uhlíkové stopy Rohlík zná přesnou zátěž produktů a může si lehce spočítat potřebnou kompenzaci.

Té chce dosáhnout podporou různých zelených projektů, přičemž prvním z nich se stalo zvelebení cyklostezky pod Vlčnovskými búdami na jižní Moravě. Rohlík zde nechá vysázet 47 stromů, které pozitivně ovlivní klima, přispějí k zadržování vody v krajině a zlepší biodiverzitu i estetickou hodnotu lokality.

Prozatím se jedná o první krůček, který pomůže kompenzovat dosavadní dvouměsíční fungování značky. Pro Rohlík tím ale startuje běh na dlouhou trať. „Do konce roku si umíme představit, že vzhledem k počtu prodaných produktů se dostaneme na číslo 2 000 a více vysazených stromů,“ uvádí pro CzechCrunch Olin Novák potřebný objem výsadby pro vynahrazení uhlíkové stopy, kterou za sebou zanechá roční produkce výrobků značky Miil.

Stromy ovšem nemusí být jediným způsobem kompenzace. Rohlík v současné době spouští výzvu, v rámci které hledá české projekty, jež by mu s podobnými aktivitami pomohly. Ke spolupráci byla opět přizvána CI2, jež bude přihlášené účastníky hodnotit. Přihlásit se přitom může v podstatě kdokoliv. „Projekty finančně podpoříme a zaštítíme tak jejich provedení v praxi,“ komentuje CEO Rohlíku Petr Pavlík.

jakub-havrlant-rockaway

Přečtěte si takéRockaway kupuje německý online supermarket Bringmeister. V Mnichově se utká i s Rohlíkem

Mezi další iniciativy, díky kterým se Rohlík snaží na planetě zanechávat menší ekologickou stopu, patří například rozvážky nákupů vozy poháněnými elektřinou či CNG, popřípadě projekty jako Otoč obal, který umožňuje nakupování některých druhů sortimentu ve vratných obalech.

Cílem Rohlíku je do budoucna řešit uhlíkovou stopu nejen u produktů značky Miil, ale v podobně ekologickém duchu přistupovat i k jiným značkám. Ve finále by se podle Olina Nováka online obchod rád stal zcela uhlíkově neutrální společností, k tomuto cíli se ovšem chce dostat prostřednictvím menších udržitelných kroků.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.