Sdílení výdejních boxů různých dopravců se rozbíhá. OX Pointy spolupracují s WeDo a Balíkovnou

OX Point chce do tří let v Česku provozovat tisíc boxů. Spolupráce jsou první vlaštovky, do konce roku se mají integrovat další dva velcí partneři.

ox-balikovna-wedo-min

Foto: OX Point

OX Pointy spolupracují s WeDo i Balíkovnou

Sítě výdejních boxů, v nichž si mohou lidé vyzvednout balíky objednané například z e-shopů, po celé republice buduje několik hráčů, podle odhadu se jich v Česku nachází přes 3 500. Některé firmy proto mají zájem kapacity sítí schránek sdílet. S takovým cílem před rokem na trh vstupovaly také OX Pointy, které nově oznámily uzavření spolupráce s dopravci WeDo a Balíkovna. Zákazníci obou logistických hráčů díky integraci mohou využívat 150 samoobslužných boxů.

„OX Point v krátké době integruje druhého velkého dopravce. Po logistickém partnerovi WeDo jsme nově uzavřeli spolupráci s Balíkovnou. Spojení je přínosem nejen pro nás, ale také pro zákazníky, kteří si balíčky mohou vyzvednout v jakoukoliv denní i noční hodinu bez omezení,“ říká ředitel OX Pointů Zdeněk Vacek, jehož byznys je kromě výdejních boxů rozkročen od platebních řešení až po kryptoprojekty.

„O bezkontaktní doručování je v posledních měsících enormní zájem. Několik tisíc výdejních míst na pobočkách České pošty i v partnerských lokalitách tak rozšíříme o 150 míst v podobě výdejních boxů. Během pandemie se bezkontaktní doručování osvědčilo napříč trhem. Balíkovna jde tomuto trendu naproti a nabízí svým klientům další možnost, jak rychle a bez problémů převzít zásilku,“ říká Lenka Kristová, ředitelka Balíkovny, která spadá pod státní Českou poštu a provozuje u nás síť 5,5 tisíce výdejních míst.

„Výdejní boxy jsou jedním z nejžhavějších témat českého logistického trhu, jejich síť rychle roste a trendem se stává sdílení boxů. Propojení s výdejními boxy OX Point je proto pro nás logickým rozšířením našich služeb. Touto spoluprací zdvojnásobíme síť boxů, do kterých budeme doručovat. A v rozšiřování dostupnosti budeme dále pokračovat, počítáme totiž s tím, že zájem o jejich využívání dále rychle poroste,“ komentuje Daniel Mareš, ředitel WeDo, jež nedávno společně s Mall Group oficiálně přešlo pod křídla polského Allegra.

zdenek-vacek-ox

Foto: OX.point

Zdeněk Vacek, zakladatel sítě doručovacích boxů OX.point

Společnost OX Point vznikla před dvěma lety spojením technologických firem Conteg Group a Payment4U, jejich ambicí je konsolidovat trh doručovacích boxů v Česku. Stejnou vizi si stanovil i konkurenční projekt Lockers.ai logistické firmy Balíkobot. Sítě sdílejí ale i samotné firmy, například DPD nedávno integrovalo přes tisíc AlzaBoxů.

OX Point aktuálně provozuje 150 boxů po celé republice, v horizontu dvou až tří let se chce ustálit na tisícovce. Síť je přitom otevřena všem dopravcům i koncovým zákazníkům. Standardní doba vyzvednutí je podle vyjádření 48 hodin, boxy jsou vybaveny platebním terminálem, díky kterému zákazníci mohou pohodlně platit kartou.

Integrace Balíkovny do OX Pointů byla oznámena nyní začátkem srpna, spolupráce s WeDo začala před čtyřmi týdny. První měsíc se přitom nesl v duchu testování ostrého provozu a aktuálně skrze WeDo OX Pointy umožňují doručovat zásilky e-shopům jako Avon, Drogerie PeMi či HappyZoo.cz. V následujících týdnech po skončení testovacího provozu společnost očekává zapojení velkých e-shopů jako Mall nebo CZC, které má WeDo v portfoliu.

„Aktuálně jsme ve fázi budování sítě a zároveň integrace prvních partnerů, kterými jsou pro nás především dopravci. Chceme vytvořit sdílenou síť, kterou budou moct využívat všichni dopravci. Nikoho nepovažujeme za konkurenta, ale naopak za partnera a chceme mu pomoci rozšířit služby na místech, která nejsou dostatečně pokrytá. Další velcí dopravci jsou před podpisem, konkrétní názvy společností ale zatím nemůžeme sdělit. Můžeme ale říct, že do konce roku integrujeme ještě dva velké partnery,“ dodává pro CzechCrunch Zdeněk Vacek.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.