Škoda Auto a celý Volkswagen kvůli ruské invazi na Ukrajinu zastaví všechny aktivity v Rusku

skoda-cars-factory-manufacturing-white-min

Foto: Škoda Auto

Výroba vozů Škoda Auto

Konflikt na Ukrajině a s ním spojené sankce západního světa znatelně ovlivňují i vývoj na automobilovém trhu, což se nyní naplno dotklo i mladoboleslavské Škodovky. Ta hlásí nedostatky dílů vyráběných právě na Ukrajině a nyní spolu s mateřským koncernem Volkswagen oznamuje, že zastaví veškeré své aktivity v Rusku. Přeruší výrobu ve svých závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu a zastaví i export vozů do země.

„Pozastavením aktivit v Rusku reaguje představenstvo koncernu Volkswagen na celkovou situaci, která se vyznačuje značnou nejistotou a rozvratem,“ řekla pro ČTK mluvčí Škoda Auto Simona Havlíková. „Volkswagen přijal zprávy o válce s velkými obavami a zděšením. Nadále doufáme v rychlé zastavení vojenských akcí a v návrat k diplomacii,“ uvedla automobilka a doplňuje, že veškeré aktivity v Rusku zastaví celý Volkswagen, a to až do odvolání.

Ruský trh je pro Škodu ve světovém měřítku jeden z nejvýznamnějších, loni pro ni byl druhým největším – automobilka tam prodala 90 400 vozů. Lze tak očekávat dopad na hospodaření firmy. V Rusku vyrábí modely Rapid, Octavia, Karoq a Kodiaq. Prvně jmenované jsou kompletovány v Kaluze, přičemž od roku 2012 běží produkce také v Nižném Novgorodu, odkud vyjíždí poslední tři zmíněné modely.

V souvislosti s vojenským střetem na Ukrajině musela mladoboleslavská automobilka od tohoto týdne omezovat výrobu. Potýká se s kritickým nedostatkem dodávek dílů od několika lokálních dodavatelů z Ukrajiny, což má dopad na některé modely. Musela například omezit výrobu elektrického SUV Enyaq iV.

Podle dnešního vyjádření odborů automobilky má Škoda na Ukrajině třináct výrobců autodílů. Chybí jí jak například komponenty pro kabelové svazky, tak spínací moduly. V první fázi se výpadek dodávek dotkne elektrického SUV Enyaq iV, jehož výroba byla dočasně pozastavena. Další omezení lze kvůli situaci na Ukrajině postupně očekávat také u dalších modelů.

S přispěním ČTK.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.