Slovenské digitální studio GoodRequest vyrostlo na 100 milionů. Boduje i v Česku a chce dál do světa

Přes expanzi do Česka si chce digitální studio otevřít cestu do dalších zemí. Zaměřuje se na finanční, healthcare či e-commerce technologie.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

lodnan-goodrequest

Foto: GoodRequest

Tomáš Lodňan, spoluzakladatel studia GoodRequest

Před deseti lety se Tomáš Lodňan s několika kolegy věnoval boji proti nelegálním skládkám. Motivovali občany po celém světě více recyklovat. A jelikož měl jejich ekologický projekt úspěch, začali se ozývat lidé, že by chtěli vyvinout podobnou aplikaci. Dnes stojí pětatřicetiletý rodák ze Žiliny v čele digitálního studia GoodRequest, které má v týmu přes sto specialistů na vývoj, design i produkt, za sebou přes 150 projektů pro klienty z několika zemí a před sebou jasný plán – po Slovensku ještě více vyrůst také v Česku a postupně se vydat do celého světa.

„Po úspěchu s ekologickým projektem TrashOut se nám začínali ozývat lidé, že chtějí, abychom jim vyvinuli něco podobného. Nejprve jsme je odmítali, ale jakmile práce na projektu skončily, nakonec jsme se do toho pustili naplno,“ vzpomíná na začátky studia GoodRequest Tomáš Lodňan. Dnes s kolegy pracují na největší slovenské rozvozové službě Bistro.sk a několik let vyvíjí mobilní bankovnictví pro jednu z největších slovenských bank Tatra banku. V Česku již získali velké klienty jako lékárny Benu nebo online parfumerii Notino a hledají další.

Dlouhodobou vizí žilinského studia je působení na globální úrovni. Od vývoje mobilních aplikací se postupně přesunulo k vytváření komplexních digitálních produktů. Řeší pro ně design, uživatelskou zkušenost, vývoj mobilních aplikací, webových stránek či informačních systémů i následnou údržbu a dlouhodobý rozvoj. Tržby GoodRequest by se měly letos pohybovat kolem čtyř milionů eur, tedy zhruba 100 milionů korun, a po etablování se na slovenském trhu chce získat silnou pozici také v Česku.

cc-mapka

Foto: GoodRequest

Studio GoodRequest expanduje po Evropě

„Česká republika je pro naši expanzi přirozenou cestou a plánem je mít tady stejně jako na Slovensku silnou základnu, která vyrábí kvalitní digitální řešení pro celý svět,“ říká Lodňan. Podle šéfa GoodRequest je důležité růst nejen kapacitně, ale také geograficky. Jednak to pomůže diverzifikaci příjmů a také otevře nové možnosti podílet se na zajímavějších projektech. Do zahraničí přitom již studio několikrát vykouklo díky doporučením stávajících klientů.

Několik projektů realizovalo ve Velké Británii (produkt PayMap pro poradenskou společnost Mazars), Německu (projekt Mynd) nebo Spojených státech (e-commerce projekt ShopVox či aplikace SweatNow) a po vstupu do Česka si firma analyzuje příležitosti na dalších zahraničních trzích, na které by se mohla strategicky zaměřit. Největší expertizu má GoodRequest v oblasti finančních technologií a e-commerce, stále více také tvoří služby spojené s péčí o zdraví a duševní pohodu.

Společným jmenovatelem všech aktivit slovenského studia je také důraz na odpovědný přístup, který sleduje i dopad jednotlivých projektů. „Projekty, kterými můžeme zlepšit a modernizovat okolní svět, nás naplňují,“ říká Tomáš Lodňan, který si uvědomuje, že to může znít jako klišé. V GoodRequest však tomuto přístupu podřizují vše včetně firemní kultury a práce s lidmi. „Největší náklady většiny digitálních společností jsou lidé. V našem případě tomu není jinak, a proto pokud chceme být dlouhodobě udržitelní, musíme stavět na hodnotách a vizi, které jako společnost máme,“ doplňuje šéf studia.

goodrequest-academy

Foto: GoodRequest

Studio GoodRequest si vychovává potenciální kolegy v rámci akademie

Pro GoodRequest je proto důležité přistupovat ke klientským projektům komplexně a řešit je od začátku až do konce, a to nejen technologicky, ale i produktově a obchodně. „Často se stává, že pomáháme klientům získat zpětnou vazbu od jejich zákazníků, a když se to spojí s naším odborným vhledem, přináší to jiný úhel pohledu,“ popisuje Lodňan. S kolegy také spouští novou službu vlastnictví produktů (product ownership) a poradenství. Pomáhají se správou produktů a zlepšováním jejich výkonnosti pro stávající i nové klienty.

Většinu zákazníků slovenského studia dnes představují střední a větší firmy, které chce oslovovat i v Česku. „Velikost firmy pro nás není podmínkou ani pravidlem, ale naším ideálním klientem je produktová společnost, která má blízko k technologiím, a proto rozumí tomu, co děláme,“ vysvětluje spoluzakladatel. S kolegy umí pomoci firmám, které už mají vlastní vývojový tým, ale nemá pro ně smysl vyvíjet daný projekt interně, protože mají priority jinde. Nebo společnostem, které vyvíjí produkt v menším týmu, ale jeho rozvoj potřebují zrychlit či získat větší expertizu ve vybraných oblastech.

Vedle centrály v Žilině má GoodRequest své pobočky také v Bratislavě, Košicích a Liptovském Mikuláši, nicméně dlouhodobě jsou všichni zvyklí fungovat na dálku. „Také před pandemií jsme fungovali hybridním způsobem. Přepnutí na remote během ní a návrat k hybridnímu režimu po jejím skončení pro nás nebyl problém. Víme, že pokud chceme mít v týmu špičkové odborníky, musíme počítat s tím, že ne všichni žijí ve městě, kde máme kancelář,“ uvědomuje si Lodňan. Zároveň si studio vychovává potenciální kolegy v rámci své akademie, kde mladé zájemce rozvíjí v oblastech, jimž se dlouhodobě věnuje. Kromě iOS se aktuálně zaměřuje například na backend vývoj nebo uživatelskou zkušenost.

Partnerem článku je společnost GoodRequest. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.