Slovenský investor vytáhl proti obří herní firmě Ubisoft. Je přezaměstnaná a neefektivní, kritizuje
„Cena Ubisoftu na burze je pro nás už nesmyslně levná. V kombinaci toho, jaké má hry, značky a talenty, má mnohem větší hodnotu,“ říká Juraj Krúpa.
Ubisoft, to jsou světoznámé herní značky jako Assassin’s Creed, Far Cry nebo Rayman. Ale taky firma, která se v poslední době dost trápí, hodnota jejích akcií povážlivě klesá, poslední vydaná hra ze světa Star Wars zdaleka nenaplnila očekávání… A to všechno se nelíbí investorům. Včetně Juraje Krúpy ze společnosti AJ Investments. „Ta firma je přezaměstnaná, vedená neefektivně a pozice, kdy je veřejně obchodovaná, je pro ni nevýhodná,“ říká pro Good Game, herní newsletter CzechCrunche.
Měl to být pro Ubisoft velký rok. Na začátku jedno z největších videoherních studií na světě vydalo mnoho let očekávané pirátské dobrodružství Skull and Bones, pak následovala na první pohled lákavá výprava mezi vesmírné zlodějíčky ve Star Wars Outlaws a vše měl završit nový díl dlouhodobě výdělečné série Assassin’s Creed. Jenže ouha. Problémy se na sebe začaly kupit, prodeje nevycházely tak, jak firma očekávala, a hodnota akcií za poslední měsíc klesla skoro o 40 procent. A tak se akcionáři ozvali.
„Ubisoft sledujeme už déle,“ vysvětluje pro newsletter Good Game Juraj Krúpa, zakladatel a jednatel slovenské investiční společnosti AJ Investments. Ta patří mezi minoritní akcionáře Ubisoftu, v posledních dnech ale ve světových médiích vyvolala haló svou otevřenou kritikou vedení firmy. „Její cena na burze je pro nás už nesmyslně levná. V kombinaci toho, jaké má hry, značky a talenty ve svých řadách, má mnohem větší hodnotu,“ dodává.
Ve středu večer se Ubisoft pohyboval těsně nad 10 eury za akcii. Ještě před čtvrt rokem to byl přitom dvojnásobek. Sama firma už oznámila, že očekává pokles výdajů hráčů za aktuální fiskální rok na 1,95 miliardy eur (50 miliard korun) oproti původně plánovaným 2,3 miliardy eur. „Přitom mají obrovskou skupinu fanoušků a výrazné značky, které jsou těžko nahraditelné. Hrají je desítky milionů lidí po světě,“ říká Krúpa.
„Jenže ta firma je přezaměstnaná, vedená neefektivně a my si myslíme, že pozice, kdy je veřejně obchodovaná, je pro ni nevýhodná,“ dodává jednatřicetiletý Slovák, jehož společnost v minulosti vydělala i na investici do videoherní firmy Activision Blizzard, kterou poté odkoupil Microsoft, nebo spekulací na pokles akcií amerického slevového portálu Groupon, jejž se teď snaží zachránit Češi.
V úterý Krúpa hovořil se zástupci Ubisoftu a představil jim věci, jež podle jeho propočtů nefungují a měly by se změnit – a tématem údajně byl i Yves Guillemot, CEO firmy. „Interně si to projdou a případně bude následovat schůzka v Paříži,“ dodává. „Chápou, o co nám jde.“
Jak vypadá Krúpou navrhované řešení? Kolik dalších akcionářů získal na svou stranu? A jak by do situace mohl vstoupit čínský gigant Tencent? To se dozvíte v novém vydání newsletteru Good Game. Dočtete se ale i o tom, jaké hry od Ubisoftu máme nejraději. Anebo o výročí jednoho – dokonce patentovaného! – výletu do Mordoru. Tak se přihlaste k odběru.