Jako virtuální asistent pomáhá růst firmám nejen v Česku. Vydělávat už začal i sám startup myTimi

Expanze startupu na ostrovy neprobíhá úplně podle představ, podle zakladatele Jana Skovajsy se myTimi ale překvapivě daří v Polsku.

Peter BrejčákPeter Brejčák

jan-skovajsa1

Foto: myTimi

Jan Skovajsa, zakladatel služby myTimi

0Zobrazit komentáře

Začínali s virtuálními asistentkami pro běžné lidi, nakonec se ale s nabídkou služeb zaměřili na firmy a šlo o krok správným směrem. Český startup myTimi, který klientům nabízí outsourcing marketingu, obchodu či zákaznické péče, rychle roste, překlopil se do černých čísel a posiluje svoji pozici na zahraničních trzích v Polsku či postupně také ve Velké Británii.

„Loňský rok byl pro nás průlomový, protože jsme se poprvé komfortně překlopili do zisku přibližně dvou milionů korun. Obecně je pro nás důležité, že míříme na dvacetiprocentní ziskovost, kterou bychom rádi udrželi nehledě na vývoj trhu. Neustále se snažíme rozšiřovat nabídku našich služeb, za zmínku stojí například přidání akvizičního auditu a hlavně firemní a produktové strategie. Naším posláním je, aby firmy, které využívají naše služby, rostly,“ popisuje zakladatel myTimi Jan Skovajsa.

V konkrétních číslech se startupu loni podařilo navýšit obrat na 25 milionů korun, což je dvojnásobný meziroční růst. Letos cílí na 40 milionů, což se mu má podařit hlavně náborem asi stovky nových firemních zákazníků. „Jen z blogu a organické návštěvnosti nám chodí zhruba 50 až 60 poptávek měsíčně. Což dokazuje, že obsahem a SEO umíme potenciální zákazníky zacílit velmi dobře,“ pochvaluje si Skovajsa a jako nové klienty jmenuje Total Service, NGSS, DiVR labs nebo S&T.

Před rokem přitom třiatřicetiletý zakladatel myTimi mluvil o plánu letos dosáhnout na tržby ve výši 75 milionů korun. „Když si cíl dáte sám, tak si za ním jdete nehledě na to, jak je velký. Je ale pravda, že každý rok si při stanovování cílů říkáme, že je to naprostá kravina, které se nedá dosáhnout,“ smál se Skovajsa v rozhovoru pro CzechCrunch.

V loňském roce se pětiletý startup vydal také za hranice, když v březnu expandoval do Velké Británie. Podle Skovajsy bylo založení firmy za kanálem La Manche sice výrazně jednodušší, než je tomu u nás, vyšší ceny celé podnikání ale trochu brzdí a na tamním trhu tak firmu ještě čeká dlouhá cesta. Proto také nedošlo ke vstupu do Spojených států, kam se myTimi plánoval vybrat, až svůj byznys naplno rozběhne v Británii.

„Trochu nečekaně se nám však povedla expanze do Polska. V tuto chvíli tam máme kolem deseti klientů a spolupráce vypadá slibně. Na polský trh se proto nyní intenzivně zaměřujeme a máme od něj velká očekávání,“ popisuje Skovajsa s tím, že letos se myTimi ve větší míře interně zaměří také na rozvoj středního managementu pro podporu strategie a výkonu.

Zajímavostí je, že Skovajsa se před časem spojil s Martinem Pavlíkem, majitelem společnosti Quitec s řešením pro provoz benzinek a zakladatelem projektového nástroje Lamael, a společně napsali knihu Evoluce podnikání, v níž se o své podnikatelské know-how dělí s ostatními.