Startup v čele s bývalým viceprezidentem Tesly představí příští týden luxusní elektrický sedan
Startupový charakter trhu s elektrickými vozidly dává možnost představovat své produkty zcela novým, nezavedeným značkám. Jednou z takových je i firma Lucid Motors, dříve známá jako Atieva. Pro většinu lidí naprosto neznámý název, o kterém by se svět možná nikdy nedozvěděl, kdyby v jeho čele jako CTO nestál bývalý viceprezident Tesly, Peter Rawlinson.
Svůj debutový produkt, kterým by měl být elektrický sedan se systémy pro automatické řízení, představí firma 14. prosince ve svém sídle ve Fremontu v Kalifornii. Vycházejíc z toho, jak se Lucid Motors prezentují, se počítá s tím, že bude mít luxusnější charakter. Nemusí se tak nutně jednat o přímou konkurenci Tesly. A potvrzují to i známé technické detaily.
V půlce listopadu řekl Rawlinson deníku L.A. Times, že jejich první model bude mít výkon až 1000 koní, zrychlení z nuly na sto za 2,73 sekundy a dojezd 300 nebo 400 mil, podle toho jakou z dvou dostupných verzí se zákazník rozhodne zakoupit. Tyto úctyhodné parametry se pochopitelně promítnou i na ceně. Ačkoliv Lucid Motors nezveřejnili konkrétní číslo, říkají otevřeně, že jejich auto bude drahé a jen těžko bude možné počítat s cenou pod 100 tisíc dolarů.
Peter Rawlinson odešel z Tesly už v lednu 2012 a od začátku roku 2014 pomáhá pomocí cenného know-how Lucid Motors. Ty od svého předchozího jména Atieva přešly k současné identitě až letos v říjnu. Tesla a Lucid Motors mají společnou ještě jednu osobu – Bernard Tse byl taktéž viceprezidentem Tesly a svého času i CEO Lucid Motors. Z tohoto postu byl ale vystrnaděn po rozepři s Beijing Automotive Industry Holding, nejvýznamnějším akcionářem firmy.
Provázanost nového automobilového průmyslu
Nejenom, že je s Lucid Motors provázána personálně Tesla, navíc je spojena po stránce investic i s jinými známými značkami. Minoritní podíl v něm totiž drží čínské LeEco, které před nedávnem představilo své auto LeSee. Aby toho nebylo málo, tak LeEco investovalo i do startupu Faraday Future, který chce taktéž vyrábět elektrická autonomní vozidla, i přes to, že nedávno Faraday Future musel zastavit stavbu továrny za miliardu dolarů.
Foto: Lucid Motors