Tesla se na Brno skrz prsty nedívá. Automobilka zde postaví druhou českou pobočku

Díky masivnímu zlevňování v tomto roce u nás přibývá majitelů vozů Tesla, kteří budou moci od příštího roku začít využívat brněnskou pobočku automobilky.

tesla-model-3-upgrade8

Foto: Tesla

Upgradovaný Model 3 od Tesly

0Zobrazit komentáře

Americká automobilka Tesla rozhodně nepatří k těm, kteří se Brnu vysmívají. Naopak zde vidí velký potenciál, a proto tu chce příští rok otevřít své druhé zastoupení v zemi. Stát by se tak mělo v brněnských Židenicích, v areálu Nová Zbrojovka.

Jak informuje E15, nová pobočka Tesly v Brně by se měla rozprostírat na ploše pěti tisíc metrů čtverečních. Jedná se o rozlohu celého pozemku, na kterém by měla stát prodejna, servisní centrum a také se zde budou soustředit vozy přicházející z továren v Německu a Šanghaji. Přímo objekty by měly zabírat plochu okolo dvou tisíc metrů čtverečních.

V současné době probíhají na místě budoucí pobočky demoliční práce, přičemž Tesla sází na to, že ji budou navštěvovat i zákazníci automobilky žijící na Slovensku. Ti prozatím musí využívat služeb poboček ve Vídni či Budapešti, protože v jejich zemi Tesla prozatím svou pobočku nemá.

Automobilka Elona Muska totiž dlouhodobě razí strategii prodeje bez dealerů, kdy si veškerý obchod spravuje sama stejně jako prodejní místa, kterých tak není mnoho. Prodej vozů pak v drtivé většině probíhá online, přičemž smluvní partneři mají v některých případech na starosti až následný servis vozidel. V České republice je to například Vintage Cars.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Tesla v Česku v minulém roce prodala 195 vozidel, což je o jeden vůz méně než v předchozím roce. Celkově však u nás bylo dle údajů Sdružení dovozců automobilů zaregistrováno 298 vozů Tesla, což znamená, že téměř polovina vozidel byla zakoupena mimo české zastoupení. Vůbec největší zájem byl o Model Y, tedy crossover vycházející z nejlevnějšího typu značky Model 3, který byl druhým nejprodávanějším vozem.

A Model Y táhne i letos, kdy tvořil zhruba 70 procent z celkových prodejů Tesly za první čtvrtletí tohoto roku. Model Y je navíc v tomto roce druhým nejprodávanějším elektromobilem u nás hned za Enyaqem od Škodovky. Tyto výsledky napovídají o potenciálu místního trhu. S novou brněnskou pobočkou zde bude mít Tesla stejně silné zastoupení, jaké má například i v daleko lidnatějším Polsku.

V letošním roce by navíc měl počet majitelů vozů Tesla i u nás rapidně vzrůst díky masivnímu zlevňování. Díky němu dnes cena základní konfigurace nedávno inovovaného Modelu 3 startuje na částce 1,053 milionu korun.

Volkswagen v Česku gigafactory nepostaví. Prodeje elektromobilů váznou a baterky nejsou potřeba

Elektromobily značky Volkswagen nejdou na odbyt, a tak německý koncern odkládá rozhodnutí o výstavbě dalších továren na výrobu baterií.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

giga-cancelled

Foto: Vygenerováno OpenAI DALL·E-3

Gigafactory v Česku stát nebude (vygenerováno umělou inteligencí)

0Zobrazit komentáře

Debaty a spekulace jsou u konce. Koncern Volkswagen oznámil, že nebude v současnosti rozhodovat o dalších evropských lokalitách pro výstavbu gigafactory, jak se říká továrnám na výrobu baterií do elektromobilů. Jedním z kandidátů byla i Česká republika se svou zónou v Líních u Plzně. Kvůli pomalejšímu náběhu elektromobility v Evropě pro to nyní podle Volkswagenu není důvod. V prohlášení pro tisk to uvedl předseda představenstva koncernu Volkswagen Oliver Blume.

V pondělí o tom Blume jednal s premiérem Petrem Fialou a ministrem průmyslu Jozefem Síkelou. Fiala nedávno řekl, že čas, po který může Česko jednat s automobilkou Volkswagen o umístění továrny, se blíží ke konci. Jeho vyjádření k rozhodnutí Volkswagenu se očekává na tiskové konferenci po dnešním jednání vlády.

„Vzhledem k situaci na trhu včetně pomalejšího náběhu trhu s elektromobily v Evropě prozatím neexistují obchodní důvody, proč rozhodnout o dalších lokalitách v Evropě. Zároveň už koncern Volkswagen a PowerCo tři místa pro výrobu bateriových článků vybraly: Salzgitter (Německo), Valencie (Španělsko) a St. Thomas (Kanada). Tyto tři závody mají výrobní potenciál až 200 GWh ročně,“ uvedl Blume.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Česká vláda ve spolupráci s místními partnery odvedla podle Blumeho vynikající práci při přípravě potenciálního umístění továrny na baterie. Volkswagen bude v souvislosti s transformací své automobilky Škoda Auto na výrobu elektromobilů s vládou v úzkém kontaktu a bude pokračovat ve strategických jednáních, dodal.

Předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer uvedl, že z obchodního pohledu nyní nelze o další továrně rozhodnout. „Jsme odhodláni pomáhat s transformací automobilového průmyslu. Budoucnost společnosti Škoda Auto je elektrická a my jsme se zavázali do roku 2027 investovat 5,6 miliardy eur do elektromobility a 700 milionů eur do digitalizace,“ uvedl. Vedle pokračování výroby elektromobilu Enyaq v Mladé Boleslavi bude v Česku Škoda Auto vyrábět rovněž nové velké elektrické rodinné SUV na bázi studie Vision 7S.

fiala

Přečtěte si takéZaprděná země. Česko potřebuje zatřást a nasměrovatZaprděná země. Česko potřebuje zatřást a nasměrovat, rozčílení byznysmeni se hlásí o slovo

Premiér nedávno uvedl, že čas, po který může Česko jednat s automobilkou Volkswagen o umístění továrny, se blíží ke konci. V případě oddalování rozhodnutí by se Česko mělo podle něho soustředit na další strategické projekty.

mk_tk_roivenue

Přečtěte si takéČeský startup koupili Holanďané. Teď míří do USA a mění vedeníČeský startup koupili Holanďané, teď dál roste. Míří do Ameriky a mění své vedení

Volkswagen vybíral mezi Polskem, Maďarskem a Líněmi, kde by továrna zaměstnala do 4 000 lidí. Její stavbu odmítly místní aerokluby a postavili se proti ní i piloti využívající záložní armádní plochu, v některých okolních obcích se podepisovala petice proti stavbě. Stát investici podpořil a chtěl v místě postavit strategický podnikatelský park. Vláda loni v červenci stanovila klíčové stavby v lokalitě a byla připravena dát na ně devět miliard korun.

S přispěním ČTK