Toy Story 4, několik týdnů v kinech a miliarda dolarů v tržbách. Taková je bilance nejnovějšího dílu animáku z produkce Disney, respektive jeho divize Pixar, který mapuje příběhy hraček a který opět trhá rekordy série. Zatímco jen za úvodní víkend snímek v kinech utržil 230 milionů dolarů, což je vůbec nejvíce v celé sérii, jen několik týdnů poté už hlásí miliardu dolarů v globálních příjmech.
Disney je jednoduše mašinou na peníze, která má pod sebou i vehikly jako Marvel, Lucasfilm, Pixar (který stojí za Toy Story 4) a další produkci. Jen díky tomu se podařilo mediálnímu obrovi dosáhnout miliardové hranice v příjmech již u 5 filmů v jediném roce a jízda bude podle všeho pokračovat. Největší úspěch slaví s marvelovkou Avengers: Endgame, která se posunula s příjmy ve výši 2,8 miliardy dolarů na první příčku mezi nejvýdělečnějšími filmy historie a vyšoupla z ní Avatar.
Za sebou ale nechal snímek i další miliardové hity, ať už to byl Lví král s 1,3 miliardy dolarů, Captain Marvel s 1,1 miliardy dolarů nebo Aladin s jednou miliardou dolarů. A to není vše. Letos do kin dorazí ještě druhé pokračování Zloby s Angelinou Jolie v hlavní roli a samozřejmě i další Star Wars: Vzestup Skywalkera. Svůj rekord by tak mohlo Disney ještě více prohloubit a v jednom roce dosáhnout dokonce na 7 miliardových snímků.
Svět automobilových supersportů stojí na několika legendárních jménech, mezi které patří i italské Ferrari. Vozy oděné v rudém laku, kterým se vzpíná černý hřebec na přídi, patří mezi legendy silničních okruhů. Jsou neodmyslitelně spjaty s historií Formule 1 a Ferrari v garáži dává jasně najevo, že majitel má nejen peníze, ale i styl. Jedno takové stylové Ferrari s bohatou historií je nyní na prodej, ovšem na silnici s ním rozhodně nevyjedete.
Když Enzo Ferrari zakládal v roce 1929 společnost Scuderia Ferrari, rozhodně neměl v úmyslu vyrábět silniční vozy. Na místo toho měla společnost podporovat amatérské automobilové jezdce. Osud tomu však chtěl jinak, a tak dnes známe tuto automobilovou značku jako tvůrce celé řady mimořádných projektů na čtyřech kolech.
Málokdo však ví, že jeden z jejich projektů kola vůbec neměl, a i přesto se mu podařilo získat světový rychlostní rekord.
Psal se rok 1952 a závodní šampion Achille Castoldi měl v plánu pokořit nejvyšší rychlost, jakou kdy člověk vyvinul na vodní hladině v kategorii plavidla do 800 kilogramů. Výrobou člunu, který měl dosáhnout nového rekordu, pověřil výrobce lodí Cantieri Timossi, který se pustil do díla a začal pracovat na lodi s rudě červeným lakem.
Foto: duPont Registry
Aerodynamický tvar člunu Arno XI byl základem pro dosažení co nejvyšší rychlosti
O snahách o zdolání rekordu a především volbě barvy se dozvěděl i samotný Enzo Ferrari, který se rozhodl Castoldimu trochu pomoci. Tak vzniklo plavidlo Arno XI, kterému se skutečně podařilo stanovit nový rychlostní rekord ve své kategorii na 150,49 míle v hodině, tedy 242,19 kilometrů v hodině, který nebyl doposud překonán.
Po zdolání onoho rekordu byl Arno XI prodán inženýrovi Nandu del’Ortovi, který ještě více propracoval aerodynamiku lodi a přidal mu na váze ve snaze závodit s ním v kategorii člunů do 900 kilogramů. Od té doby však loď spokojeně odpočívala a jen čas od času byla představena na některé z výstav věnovaných lodím či se tu a tam ukázala na některé z přehlídek.
A právě tento člun, který jako jediný na světě nese barvy legendárního italského výrobce, je nyní na prodej. Je tak umožněno výhradně prostřednictvím webu duPont Registry, kde můžete kontaktovat prodejce, který vám mile rád vytvoří cenovou nabídku. Počítejte však s tím, že hodnota takového kousku bude minimálně stejná jako hodnota prémiových modelů z dílny Ferrari, ne-li vyšší.
Je to dáno především unikátností stroje, protože nic podobného na světě neexistuje, a je s podivem, že člun není vystaven v muzeu automobilky Ferrari. V aukci, která se konala v roce 2012, byl tento člun vydražen za 868 tisíc eur, tedy za více jak 22 milionů korun.
Pokud se rozhodnete do tohoto unikátu investovat, dostanete mahagonem dýhovaný závodní člun v propracovaném retrodesignu. Původně měl pod jeho kapotou pracovat vidlicový, dvanáctiválcový motor o objemu 4,5 litru, když se však do celého projektu přimotal Ferrari, uvědomil si, že výkon 385 koňských sil nestačí.
Jeho společnost tedy motor, kterým standardně vybavovala model Ferrari 375, odstranila a člun vybavila závodním motorem určeným pro Velké ceny Formule 1. Ten upravila tak, aby mohl spalovat metanol, a vybavila jej dvojicí obřích kompresorů. Výsledkem byl výkon 500 až 600 koňských sil, který je možno z plavidla dostat dodnes.
Foto: duPont Registry
Přední část člunu s pohledem do kokpitu
Spolu s člunem je dodávána také jeho perfektně zmapovaná historie, stovky fotografií a ručně psané poznámky inženýrů Ferrari, kteří na jeho vývoji spolupracovali. A nechybí ani kopie certifikátu rychlostního rekordu Achilla Castoldiho, jehož rychlost však není zdaleka tou nejvyšší, jakou kdy loď vyvinula.
Titul nejrychlejší lodi na světě drží plavidlo s názvem Spirit of Australia, která stanovila rekord v roce 1978. Loď postavil Ken Warby na zahrádce svého domu. Dřevěnou konstrukci plavidla pohání kupředu dvojice proudových motorů Westinghouse J34, které byly standardně montovány do letadel a stíhaček. Díky nim se lodi podařilo dosáhnout rychlosti 317,6 míle za hodinu, tedy 511,12 kilometru v hodině, což se žádné jiné lodi překonat nepodařilo, přestože pokusů bylo hned několik.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.