Tvůrci e-shopů Shopsys kupují agenturu se zaměřením na Shopify. Jde o jejich první akvizici
Sounds Good Agency vyvíjí e-shopy na Shopify pro klienty jako Mana, ETA či Okay.cz. Shopsys chce díky akvizici rozšířit svůj trh.
Ostravská společnost Shopsys je významným českým hráčem ve vytváření e-shopů na míru. Dlouhodobě je pro své klienty vyvíjí na vlastní platformě, teď se ale rozhodla vykročit dál a ve snaze rozšířit svůj záběr oznámila, že kupuje stoprocentní podíl v Sounds Good Agency, jež se zaměřuje na tvorbu online obchodů na globálním Shopify.
Cena akvizice, ze strany Shopsysu vůbec první, nebyla zveřejněna. Původní majitelé Sounds Good Agency Čech Robin Navrátil a Portugalci David Simoes a Joao Antunes v transakci získali akcie Shopsysu, podle oficiálních dat na úrovni deseti procent. „Primárně vyvíjíme stále na naší Shopsys Platform, ale díky Sounds Good teď umíme nabídnout servis i na Shopify Plus, nejrychleji rostoucí platformě,“ říká ředitel Shopsysu Matěj Kapošváry.
Ve stejném čase jako k akvizici došlo ve firmě i k dalším změnám vlastníků, mezi které nově patří také Kapošváry, jenž firmu vede poslední rok. Majoritním akcionářem nadále zůstává zakladatel Petr Svoboda, který se zároveň věnuje budování startupu Convertim, kde e-shopům pomáhá s dokončováním nákupů. Podílníky dále doplňuje fond Reflex Capital zakladatele Ondřeje Fryce, ten Shopsys podpořil investičně dvakrát.
Shopsys se zaměřuje na tvorbu e-shopů pro největší hráče na trhu, mezi své klienty řadí značky jako Tescoma, Sconto Nábytek nebo Mountfield – všechny tři se umístily v žebříčku CzechCrunche top sto českých e-shopů. V posledním fiskálním roce dokázal navzdory obecnému propadu trhu růst a poprvé ve své historii utržil přes sto milionů korun.